SylabUZ
Course name | ECONOMIC ANALYSIS |
Course ID | 04.3-WZ-EkoP-AE-W-S15_pNadGenVLSOJ |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Economics |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu analiza ekonomiczna jest wyposażenie studenta w podstawowe umiejętności analityczne w zakresie w zakresie zjawisk gospodarczych.
Zaliczone przedmioty z zakresu: mikroekonomii i rachunkowości.
Zakres wykładu
Podstawy analizy ekonomicznej: istota, rodzaje i zakres analizy ekonomicznej, podstawy wnioskowania w analizie ekonomicznej, podstawowe źródła danych w analizie ekonomicznej, metody deterministyczne. Podstawy analizy finansowej: analiza bilansu, analiza wskaźnikowa, idea analizy zagrożenia upadłością, podstawy wyceny przedsiębiorstw. Zarządzanie efektywnością organizacji. Analiza ekonomiczna zarządzania zasobami przedsiębiorstwa: majątkiem trwałym, zapasami zasobami ludzkimi. Analiza ekonomiczna w strategii przedsiębiorstwa. Diagnostyka ekonomiczna przedsiębiorstwa.
Zakres ćwiczeń laboratoryjnych
Metody deterministyczne. Analiza zarądzania zasobami przedsiębiorstwa. Analiza bilansu. Analiza wskaźnikowa.
Wykład: wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego.
Ćwiczenia: praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda projektu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: Test z pytaniami zamknietymi i otwartymi.
Laboratorium: aktywność na zajęciach (30%), kolokwium (40%), projekt (30%):
Ostateczna ocena z przedmiotu uwzględnia ocenę z ćwiczeń laboratoryjnych (50%), i ocenę z egzaminu (50%), przy założeniu, że student osiągnął wszystkie zakładane efekty kształcenia w stopniu dostatecznym
Modified by dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (last modification: 31-08-2016 15:14)