SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza ekonomiczna |
Kod przedmiotu | 04.3-WZ-EkoP-AE-W-S15_pNadGenVLSOJ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu analiza ekonomiczna jest wyposażenie studenta w podstawowe umiejętności analityczne w zakresie w zakresie zjawisk gospodarczych.
Zaliczone przedmioty z zakresu: mikroekonomii i rachunkowości.
Zakres wykładu
Podstawy analizy ekonomicznej: istota, rodzaje i zakres analizy ekonomicznej, podstawy wnioskowania w analizie ekonomicznej, podstawowe źródła danych w analizie ekonomicznej, metody deterministyczne. Podstawy analizy finansowej: analiza bilansu, analiza wskaźnikowa, idea analizy zagrożenia upadłością, podstawy wyceny przedsiębiorstw. Zarządzanie efektywnością organizacji. Analiza ekonomiczna zarządzania zasobami przedsiębiorstwa: majątkiem trwałym, zapasami zasobami ludzkimi. Analiza ekonomiczna w strategii przedsiębiorstwa. Diagnostyka ekonomiczna przedsiębiorstwa.
Zakres ćwiczeń laboratoryjnych
Metody deterministyczne. Analiza zarądzania zasobami przedsiębiorstwa. Analiza bilansu. Analiza wskaźnikowa.
Wykład: wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego.
Ćwiczenia: praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Test z pytaniami zamknietymi i otwartymi.
Laboratorium: aktywność na zajęciach (30%), kolokwium (40%), projekt (30%):
Ostateczna ocena z przedmiotu uwzględnia ocenę z ćwiczeń laboratoryjnych (50%), i ocenę z egzaminu (50%), przy założeniu, że student osiągnął wszystkie zakładane efekty kształcenia w stopniu dostatecznym
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 31-08-2016 15:14)