SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie procesami zmian |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzD-ZPZ-Ć-S15_pNadGen7E04K |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie / Zarządzanie logistyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Rozwijanie umiejętności studentów w zakresie zarządzania procesami zmian w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej obejmujące umiejętności wprowadzania zmian, rozpoznawania oporów wobec zmian ich osłabienia i przeprowadzenia procesu zmian.
Zaliczenie na min. dostateczną z przedmiotu: Zarządzania zasobami ludzkimi, psychologia zarządzania
Treść wykładów: definicje zmian, istota zmian, czynniki wymuszające zmiany; klasyfikacja zmian; psychospołeczne skutki wprowadzania zmian; uwarunkowania reakcji pracowników na zmianę; etapy realizacji zmian; zachowania pracowników wobec zmian; typy źródeł oporów wobec zmian, model Lewina; przyczyny oporów i metody zapobiegania nim; metody eliminowania oporów wobec zmian; metody kształtowania pozytywnego nastawienia pracowników wobec zmian i modele ułatwiające akceptacje zmian; budowanie poparcia dla zmian; zarządzanie partycypacją pracowniczą w procesie wdrażania zmian.
Treść ćwiczeń: Czynniki wymuszające zmiany. Psychospołeczne skutki wprowadzania zmian. Zachowania pracowników wobec zmian i uwarunkowania ich reakcji. Przyczyny i typy oporów wobec zmian. Metody zapobiegania oraz eliminowania oporów wobec zmian. Etapy realizacji zmian. Taktyki ich wdrażania
Wykład - konwersatoryjny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką, warsztaty, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia ćwiczeń (K_W13, K_U01, K_U02, K_U11, K_K01, K_K06): zaliczenie obejmuje swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń - zadanie polega na wdrożeniu określonej zmiany w konkretnej organizacji;uwzględnia się aktywność podczas zajęć. Ocena uzależniona jest od: oceny sytuacji (kompletność/wielostronność), adekwatności i poprawności doboru poszczególnych elementów, umiejętności analizy oraz przejrzystości prezentacji. Student może uzyskać ocenę: opis sytuacji i określenie zachowań pracowników (dostateczny - dostateczny plus), wyznaczenie metod przezwyciężania oporu (dobry), wybór taktyki zmiany wraz z jej uzasadnieniem i ukazaniem etapów wdrażania zmiany (dobry plus - bardzo dobry).
Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W08, K_W09, K_W13, K_K01, K_K06): egzamin pisemny – pytania testowe. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu (50%) i ćwiczeń (50%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 11:19)