SylabUZ

Generate PDF for this page

CONTEMPORARY METHODS OF IMPROVING EMPLOYEES - course description

General information
Course name CONTEMPORARY METHODS OF IMPROVING EMPLOYEES
Course ID 04.5-WZ-ZarzD-WMDP-Ć-S15_genPOAFY
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management / Personal manager
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Hanna Bortnowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu metod doskonalenia członków organizacji.

Prerequisites

Wiedza z zakresu podstaw zarządzania zasobami ludzkimi.

Scope

Wykład:

Istota kompetencji zawodowych pracowników i możliwości ich doskonalenia. Szkolenie jako sposób rozwoju i doskonalenia kompetencji członków organizacji. Model procesu zarządzania szkoleniem i doskonaleniem pracowników - identyfikacja potrzeb, planowanie, realizowanie i ocena działalności szkoleniowej przedsiębiorstwa. Techniki i środki szkolenia i doskonalenia pracowników. Ujęcia, czynniki i etapy kariery zawodowej. Zarządzanie karierami zawodowymi jako sposób rozwoju i doskonalenia kompetencji członków organizacji. Proces zarządzania karierami zawodowymi pracowników; zadania podmiotów, korzyści dla pracowników i pracodawcy, modele.

Ćwiczenia:

Istota kompetencji zawodowych pracowników;  możliwości ich rozwoju – korzyści dla pracodawcy i pracowników. Identyfikacja potrzeb, planowanie, realizowanie i ocena działalności szkoleniowej przedsiębiorstwa. Techniki i środki szkolenia i doskonalenia pracowników. Ujęcia, czynniki i etapy kariery zawodowej. Zarządzanie karierami zawodowymi pracowników.

Teaching methods

Wykład – konwencjonalny, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, praca z tekstem

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; pytania otwarte z progami punktowymi (K_W01, K_W08, K_W13, K_U02, K_U12, K_K08). Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,5,0pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0pkt; ocenę dobrą plus od 9.0pkt i bardzo dobrą od 9,5pkt; projekt z kryteriami oceny dotyczącymi konstrukcji pytań oraz wyników przeprowadzonych badań własnych (K_W01;K_W05; K_W08; K_W13; K_U01, K_U02, K_U14, K_K09). Warunki zaliczenia wykładów: odpowiedź ustna po uzyskaniu zaliczenia  z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2002.
  2. Łaguna M., Szkolenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2004.
  3. Miś A., Kariera w organizacji: przed i po przełomie wieków, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej Nr 607, Kraków, 2002.
  4. Moczydłowska J., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, 2008.
  5. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  6. Waściński T., Kiedrowska K., Ekonomiczność szkoleń pracowniczych. Poradnik menedżera, Elipsa, Warszawa, 2004.

Further reading

  1. Dobrowolski Z., Szkolenia pracowników, Wyd. OR GANON , Zielona Góra, 2002.
  2. Sloman M., Strategia szkolenia pracowników, PWN, Warszawa, 1997.
  3. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, 2010.
  4. Stankiewicz J., Bortnowska H., Szanse i zagrożenia rozwoju karier zawodowych w bankach w opinii ich pracowników, W: Społeczne wymiary zarządzania nowoczesnymi przedsiębiorstwami (red. J. Stankiewicz), Zielona Góra, 2010.
  5. Stankiewicz J., Bortnowska H., Łychmus P., Szkolenie pracowników w bankach. Stan i preferencje, W: Organizacja w obliczu współczesnych wyzwań (red. M. Geryk), Gdańsk ,2010.
  6. Stankiewicz J., Bortnowska H., Łychmus P., E-coaching jako technika wspierająca rozwój zawodowy pracowników bankowych w trudnych czasach, W: E-gospodarka, e-społeczeństwo w Europie Środkowej i Wschodniej (red. S. Partycki), Lublin, 2009.
  7. Czasopismo „Personel i Zarządzanie”

Notes


Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 22-08-2016 23:35)