SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mechanizacja prac uprawowych i pielęgnacyjnych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKP-mechan.prac- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchacza z budową i wyposażeniem szklarni, tuneli foliowych oraz doborem sprzętu mechanicznego do pielęgnacji roślin w gruncie otwartym.
Formalne: zaliczenie przedmiotu kształcenia Gleboznawstwo
Nieformalne: znajomość wiadomości z fizyki, matematyki i biologii na poziomie szkoły średniej
Program wykładów
Warunki naturalne i ekonomiczne lokalizacji szklarni, tuneli foliowych do produkcji warzyw, kwiatów oraz materiału roślinnego wykorzystywanego w kształtowaniu terenów zieleni; Typy szklarni i tuneli foliowych polskich i zagranicznych; Ogrzewanie szklarni i tuneli foliowych; Wyposażenie szklarni w stoły, stelaże, zagony i komputer klimatyczny; Sposoby nawadniania roślin pod osłonami; Nawadnianie terenów zieleni; Rola i znaczenie światła w życiu roślin i sterowanie światłem pod osłonami; Maszyny do uprawy roli i rekultywacji; Maszyny do: siewu, sadzenia roślin, pielęgnacji, nawożenia i ochrony roślin; Maszyny do zbioru owoców i warzyw; Elementy geodezji
Program ćwiczeń:
Elementy konstrukcyjne szklarni pojedynczych i zblokowanych. Wady i zalety tych szklarni; Elementy konstrukcyjne tuneli foliowych pojedynczych i zblokowanych; Obliczanie strat ciepła w szklarniach i tunelach foliowych; Projektowanie kotłowni, rur ogrzewczych i ilości opalu na sezon grzewczy; Doświetlanie roślin; NoW0czesne systemy nawadniania i fertygacji roślin; Projekt gospodarstwa ogrodniczego; Plan sytuacyjny i wysokościowy; Budowa maszyn do uprawy gleby, nawożenia, siewniki i sadzarki; Opryskiwacze; Kosiarki.
Metody podające: wykłady informacyjne z wykorzystaniem technik multimedialnych, Wykłady problemowe, metoda ćwiczeniowa i projektowa
Metody poszukujące: Ćwiczeniowa, Projektowa
Metody eksponujące: Pokaz/ kotłowni, elementów systemów nawadniania w szklarni i szkółkach roślin ozdobnych oraz maszyn rolniczych na Agro-Targu w Kalsku, Pokaz budowy maszyn na filmach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Końcowe kolokwium zaliczeniowe obejmujące treści wykładów i ćwiczeń, oceniane w skali 1 do 5 (1- kompletny brak wiadomości i 5- pełna wiedza)
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 11:28)