SylabUZ
Course name | Internet marketing |
Course ID | 04.7-WE-BEP-MI |
Faculty | Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics |
Field of study | E-business |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu internetowego, w tym ze strategiami marketingowymi w Internecie, promocjami, badaniami marketingowymi, etyką oraz z prawnym korzystaniem z Internetowego marketingu, a także nabycie umiejętności stosowania odpowiednich technik marketingowych oraz umiejętność oceny przyjętych strategii. Zapoznanie z przykładami strategii marketingowych w Internecie dla rynku polskiego.
Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Podstawy programowania obiektowego, Systemy komunikacyjne e-biznesu
Marketing tradycyjny, marketing internetowy. Charakterystyka usług sieciowych. Wady i zalety marketingu w Internecie. Skuteczne wykorzystanie Internetu. Narzędzia marketingu internetowego. Firmy w Internecie. Koszt działalności marketingowej prowadzonej w sieci.
Strategie marketingowe w Internecie: opracowanie, uwarunkowania wyboru, strategie na rynku.
Wykorzystanie Internetu w marketingu firmy. Promocja w sieci: reklama, public relation, kampanie internetowe, advergaming, programy lojalnościowe, performance marketing, marketing afiliacyjny, wirusowy i szeptany. M-marketing. Sprzedaż w sieci: transakcje, rynki elektroniczne, aukcje, giełdy, płatności, sklepy, zabezpieczenia.
E-mail marketing. Komunikacja za pośrednictwem e-maila. Marketing w serwisach społecznościowych. Wyszukiwarka składnikiem marketingu w sieci.
Badania marketingowe w Internecie: dostępność do informacji wtórnych, prowadzenie badań pierwotnych. Badania jakościowe. Badania ilościowe. Pomiar Internetu. Benchmarking.
Marketing internetowy w zależności od profilu działalności firmy: działalność handlowa, produkcyjna, usługowa. Internet a marketing non profit.
Etyka wykorzystania Internetu w marketingu. Aspekty prawne marketingu w Internecie. Błędy w wykorzystaniu marketingu w sieci.
Ćwiczenia laboratoryjne obejmują wykorzystanie zasobów internetowych w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu internetowego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy w sieci (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy w sieci, komunikacja z klientem) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingowych oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie – marketing 40%, wizualna forma prezentacji działań marketingowych 30%.
Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych
Modified by dr inż. Joanna Cyganiuk (last modification: 10-09-2016 22:32)