SylabUZ

Generate PDF for this page

Internet marketing - course description

General information
Course name Internet marketing
Course ID 04.7-WE-BEP-MI
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Joanna Cyganiuk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu internetowego, w tym ze strategiami marketingowymi w Internecie, promocjami, badaniami marketingowymi, etyką oraz z prawnym korzystaniem z Internetowego marketingu, a także nabycie umiejętności stosowania odpowiednich technik marketingowych oraz umiejętność oceny przyjętych strategii. Zapoznanie z przykładami strategii marketingowych w Internecie dla rynku polskiego.

Prerequisites

Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Podstawy programowania obiektowego, Systemy komunikacyjne e-biznesu

Scope

Marketing tradycyjny, marketing internetowy. Charakterystyka usług sieciowych. Wady i zalety marketingu w Internecie. Skuteczne wykorzystanie Internetu. Narzędzia marketingu internetowego. Firmy w Internecie. Koszt działalności marketingowej prowadzonej w sieci.

Strategie marketingowe w Internecie: opracowanie, uwarunkowania wyboru, strategie na rynku.

Wykorzystanie Internetu w marketingu firmy. Promocja w sieci: reklama, public relation, kampanie internetowe, advergaming, programy lojalnościowe, performance marketing, marketing afiliacyjny, wirusowy i szeptany. M-marketing. Sprzedaż w sieci: transakcje, rynki elektroniczne, aukcje, giełdy, płatności, sklepy, zabezpieczenia.

E-mail marketing. Komunikacja za pośrednictwem e-maila. Marketing w serwisach społecznościowych. Wyszukiwarka składnikiem marketingu w sieci.

Badania marketingowe w Internecie: dostępność do informacji wtórnych, prowadzenie badań pierwotnych. Badania jakościowe. Badania ilościowe. Pomiar Internetu. Benchmarking.

Marketing internetowy w zależności od profilu działalności firmy: działalność handlowa, produkcyjna, usługowa. Internet a marketing non profit.

Etyka wykorzystania Internetu w marketingu. Aspekty prawne marketingu w Internecie. Błędy w wykorzystaniu marketingu w sieci.

Ćwiczenia laboratoryjne obejmują wykorzystanie zasobów internetowych w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu internetowego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy w sieci (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy w sieci, komunikacja z klientem) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych.

Teaching methods

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingowych oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie – marketing 40%, wizualna forma prezentacji działań marketingowych 30%.

Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych

Recommended reading

  1. Maciorowski, A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Warszawa, Samo Sedno, 2014.
  2. Królewski, J, Sala, P. i inni, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa, PWN, 2014.
  3. Cendrowska, B., Sokół, A., Żylińska P., E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa, CeDeWu, 2014
  4. Barkeley, H., Marketing internetowy w małej firmie, Gliwice, Helion, 2009.
  5. Reed, J., Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Gliwice, Helion, 2012.

Further reading

  1. Świerzyńska-Kaczor, U., E-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Warszawa, Difin, 2006.

Notes


Modified by dr inż. Joanna Cyganiuk (last modification: 10-09-2016 22:32)