SylabUZ

Generate PDF for this page

Business-related communication - course description

General information
Course name Business-related communication
Course ID 04.2-WE-BEP-ZKB
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji społecznej/interpersonalnej z klientem w środowisku wirtualnym.

Prerequisites

Brak

Scope

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer mediated communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie e-maili.

Technologie informacyjne i komunikacyjne. E-komunikacja w organizacji. E-komunikacja firm z urzędami.

Teaching methods

case-study, gry dydaktyczne, burza mózgów, prezentacja, praca w grupach, dyskusjach, metoda projektu, zajęcia praktyczne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wwarunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.

Recommended reading

  1. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2004
  2. Materiały szkoleniowe i informacyjne na Platforma Wspieramy e-Biznes – web.gov.pl
  3. Witryna internetowa Business Email Etiquette, http://www.businessemailetiquette.com/
  4. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
  5. Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013
  6. Pomoc kontekstowa i materiały informacyjne narzędzi/platform informacyjno-komunikacyjnych dedykowanych do wykorzystania w e-biznesie
  7. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej – epuap.gov.pl
  8. Witryna internetowa Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, zakładka e-Usługi, https://mac.gov.pl/e-uslugi
  9. Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U. z 2002r. nr 144, poz. 1204, Internetowy system aktów prawnych, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021441204
  10. Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2003
  11. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa, 2007

Further reading

  1. Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  2. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006

Notes


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 30-08-2016 12:19)