SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Renaturalizacja cieków i zbiorników wodnych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKD-renat.cieków- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Student zapoznawany jest ze znaczeniem naturalnych elementów wodnych w środowisku. Zyskuje kompetencje z zakresu biologicznej obudowy cieków i zbiorników wodnych jako warunku dobrze ukształtowanego krajobrazu nadwodnego.
Formalne: zaliczenie Hydrologii, Fizjografii, Biologii roślin, Ochrony środowiska
Nieformalne: wiedza z zakresu biologii, ekologii, geografii w zakresie genezy i charakterystyk zbiorników i cieków wodnych
Program wykładów:
Pojęcia harmonii i chaosu przestrzennego wobec terenów nadwodnych. Wpływ warunków przyrodniczych na możliwości kształtowania krajobrazu. Regulacja rzek i jej następstwa. Zabezpieczenia przeciwpowodziowe. Kształtowanie nabrzeży. Formowanie struktur antropogenicznych na terenach przyjeziornych. Zabezpieczenie inżynieryjno-techniczne małych cieków, strumieni i małych zbiorników wodnych. Biologiczna obudowa elementów wodnych.
Program ćwiczeń audytoryjnych i terenowych:
Analiza stanu krajobrazów nadwodnych z analizą SWOT. Szacowanie możliwości naturalizacji elementów wodnych w świetle zastanej i proponowanej funkcjonalności. Dobór technik i technologii oczyszczania wody, oczyszczania dna zbiorników i cieków wodnych, rekultywacji terenów nadwodnych. Dobór roślin dla terenów nadwodnych: oznaczanie gatunków, charakterystyka, użyteczność. Analiza terenowa wybranych krajobrazów nadwodnych.
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych;
wykład problemowy; wykład konwersatoryjny
metody poszukujące: projektowa; problemowe: giełda pomysłów w ocenie przyczyn i skutków zjawisk przestrzennych; sytuacyjna: analizowanie przez grupy studentów rzeczywistych sytuacji przestrzennych; ćwiczeniowo-praktyczne: studium przykładowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 16:55)