SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Turystyka na terenach antropogenicznych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKD-turyst.- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Nauczenie zasad programowania i projektowania obiektów turystycznych na obszarach przekształconych w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych, przyrodniczych, techniczno-ekonomicznych oraz aspektów kompozycyjnych. Doskonalenie warsztatu projektowego w opracowywaniu i prezentacji projektów.
Formalne: brak
Nieformalne: brak
Program wykładów:
Pojęcia i definicje dotyczące turystyki. Cele i funkcje turystyki. Rodzaje turystyki. Środowisko przyrodnicze jako system wartości. Zarys klasyfikacji zachowań. Motywy zachowań turystyczno-rekreacyjnych. Klasy zachowań turystyczno-rekreacyjnych
Modele interakcji: turystyka i rekreacja a przyroda. Przydatność rekreacyjna środowiska przyrodniczego. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na przyrodę.
Program ćwiczeń:
Analiza potrzeb użytkowników, uwarunkowań kulturowych, prawnych, przyrodniczych, techniczno-ekonomicznych terenu opracowania, sformułowanie założeń programowo-przestrzennych, opracowanie programu szczegółowego obiektu, opracowanie rozwiązań wariantowych oraz wybór i opracowanie w formie graficznej i opisowej wybranego wariantu.
Metody podające: praca z zalecaną literaturą przedmiotu. Metody poszukujące: wystawy, dyskusja, samodzielna obserwacja. Metody naprowadzająco-koncentryczne z wykorzystaniem metod inwentycznych, z uwzględnieniem indywidualizacji zadania projektowego. Metody utrwalania wiadomości i umiejętności (rozwiązywanie teoretycznych i praktycznych problemów projektowych). Korekty zadania projektowego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 16:35)