SylabUZ
Course name | Foreign Language I |
Course ID | 06.9-WM-BHP-P-01_14L_pNadGen3C3R8 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety / Occupational Safety Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie A2+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A2+ w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.
2. Wprowadzenie elementów języka technicznego, w tym:
a. Specyfika pracy inspektora BHP (zakres obowiązków, opis stanowiska i miejsca pracy)
b. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami mechanicznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)
c. Podstawowe działania matematyczne
Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
3. . Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
4. http://www.onestopenglish.com/
Modified by dr hab. Ryszard Matysiak, prof. UZ (last modification: 12-09-2016 17:57)