SylabUZ
Course name | Język angielski-specjalnościowy III |
Course ID | 09.0-WP-PEDP-JAS3-K-S14_pNadGen7KJ77 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Credit with grade |
Celem kursu jest wykształcenie kompetencji językowej i komunikacji umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym dla potrzeb społecznych, naukowych lub zawodowych, oraz przygotowanie do nauki na innych uczelniach europejskich. Cel kursu jest realizowany poprzez rozwijanie czterech sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych) w zakresie odpowiadającym poziomowi B2/C1 w oparciu o wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowych, mediów, literatury fachowej, popularnonaukowej i specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.
Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Kurs zawiera następujące treści: gramatyczne – doskonalenie poprawności gramatycznej, wprowadzenie rzadko występujących form gramatycznych charakterystycznych dla języka fachowego, transformacja zdań z zachowaniem pierwotnego znaczenia; leksykalne – doskonalenie umiejętności językowych w formie wypowiedzi ustnej i pisemnej w zakresie: rozpoznawania różnych rodzajów tekstów, opanowania strategii rozumienia tekstów, czytania tekstów fachowych, analizy i interpretacji tekstów, dyskusji, wymiany poglądów, prezentacji własnego stanowiska wobec omawianego tematu, wyrażania przypuszczeń i propozycji, interpretowania danych statystycznych, przeprowadzania wywiadu, redagowania tekstów: listów osobistych i formalnych, recenzji, streszczeń, sprawozdań i referatów, wygłaszania prezentacji. Tematyka zajęć jest powiązana z tematyką przedmiotów kierunkowych realizowanych w danym semestrze i obejmuje następujące zagadnienia: media w interakcji: video konferencja; projektowanie stron internetowych, etapy programowania; transfer danych i komunikacja; techniki kreowania wizerunku, przekaz werbalny i niewerbalny, mowa ciała; przekaz filmowy i telewizyjny; komunikacja społeczna w Internecie.
Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Zaliczenie z konwersatoriów: metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z konwersatoriów stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatoriów.
Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 14-07-2016 22:06)