SylabUZ
Course name | Mechanisms of Social Communication in Internet |
Course ID | 15.0-WP-PEDP-MKSI-W-S14_pNadGenXFSNX |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Wiadomości: zna terminy i zakres pojęć dotyczących komunikacji społecznej i sieciowej w internecie; ma elementarną wiedzę dotycząca personalizacji komputerów w komunikowaniu społecznym; zna elementarne uwarunkowania bezpieczeństwa sieciowego. Umiejętności: posiada specjalistyczne umiejętności z zakresu konstruowania nowych mediów w serwisach sieciowych WWW i Web 2.0. Posiada umiejętności stosowania nowych mediów w komunikacji społecznej. Kompetencje społeczne: realizuje zadania z poszanowaniem prawa autorskiego; kształtuje postawy odpowiedzialności i szacunku dla cudzej własności intelektualnej; potrafi wzbogacić dowolny przekaz komunikacyjny stosując nowe media.
Podstawy socjologii, teorii kultury, historii kultury, pedagogiki społecznej, komunikacji społecznej.
Wykłady
Istota komunikacji społecznej i Internecie. Podstawowe uwarunkowania komunikacji społecznej w Internecie: Składowe uwarunkowania komunikacji sieciowej, użytkownicy sieci, komunikacji człowieka z komputerem, dostęp do sieci, usługi komunikacji sieciowej. Technologie wirtualnego świata: Rola technicznych aspektów komunikacji, moc i pamięć, forma informacji, konstrukcja zasobów on-line, zarządzanie stronami. Personalizacja: budowanie profilu użytkownika, kategorie informacji analitycznych, dane behawioralne (Lifetime Individual Visitor Experience), informacje statystyczne, diagnoza emocjonalnych odczuć adresata, modele upowszechniania danych. Determinanty kategorii komunikacji społecznej w Internecie: komunikacja synchroniczna, asynchroniczna, komunikacja aktywna, komunikacja autonomicznych maszyn. Uwarunkowania bezpieczeństwa sieciowego: malware, obrona bezpieczeństwa sieci, bezpieczeństwo korespondencji, anonimowość i identyfikacja, prawo. Paradoksy komunikacji sieciowej: ograniczenia informacyjne wirtualnego świata, dominacja językowa, kreatywność z siecią, konsekwencje komunikacji społecznej.
Laboratoria
Wykorzystanie narzędzi i zasobów sieciowych w komunikacji społecznej: strategie i źródła pozyskiwania informacji w sieci Internet; Broker informacji (charakterystyka, koncepcje warsztatu, definiowanie pojęć). Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym i zasoby pełnotekstowe w Internecie: Selektor wyników, geolokacja, gogle alerts, wybrane serwisy real time search. Netykieta i wybrane serwisy internetowe sieci WEB 2.0.Chmura znaczników i Crowdsourcing. Folksnomia: Google Bookmarks, Delicious.com, StumbleUpon; Inne projekty folksnomii. Wybrane przykłady aplikacji Web 2.0:, http://www.spidersweb.pl, http://www.mackozer.pl (aplikacja Instagram), Demotywatory, Digart, Facebook, Filmweb, Flaker, Flickr, Google+, Kwejk, Last.fm, Myspace, StumbleUpon, Twitter, Wykop.pl, Ważniejsze cechy portali: Cafe News, Eskobo, iGoogle. Głęboki Internet: Przykładowe globalne wyszukiwarki i specjalistyczne bazy danych; wybrane katalogi, internetowe, multiwyszukiwarki i oprogramowanie wyszukujące. Grywalizacja i wybrane projekty Wiki Media Foundation. Serwisy internetowe oparte na wiki: Wikipedia, Wikimedia Commons; Wikinews; Wikicytaty; Wikispecies; Wikiźródła; Wikisłownik; Wikibooks, Wikileaks.
Metody podające: wykład informacyjny, pogadanka, metoda praktyczna: metoda projektu (projekt badawczy).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: poprzez ocenę aktywności na zajęciach oraz wykonanie projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami).
Wykłady
Zaliczenie wykładów: kolokwium pisemne z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Laboratoria
Zaliczenie z laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratoriów i wykładów.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.
Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 14-07-2016 23:30)