SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Practice (100 h) - course description

General information
Course name Teaching Practice (100 h)
Course ID 05.0-WP-PEDP-PP-02_pNadGenKH7G1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 100 6,67 100 6,67 Credit with grade

Aim of the course

Student planuje i projektuje oferty edukacyjno-wychowawcze z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych prowadzonych również w języku angielskim. Student prowadzi zaprojektowane zajęcia w świetlicach szkolnych, bibliotekach, zebraniach z rodzicami itp. Student samodzielnie przygotowuje i prowadzi zaplanowane zajęcia, poznaje obowiązki oraz podejmowane czynności pedagoga w szkole, poznaje organizację pracy szkoły obejmującą m.in. zadania realizowane przez placówkę, oraz prowadzoną przez szkołę dokumentację.

Prerequisites

Wiedza z zakresu informatyki i technologii informacyjnych na poziomie dobrym, podstawowa wiedza o mediach i multimediach, przygotowanie na poziomie dobrym w zakresie wykorzystania mediów w edukacji. Biegła umiejętność korzystania z komputera, sieci Internet, standardowego pakietu MS Office.

Scope

Praktyka pedagogiczna w szkole ma umożliwić studentom gromadzenie praktycznych czynności w zakresie: możliwość uczestniczenia w działaniach zorganizowanych przez doświadczonego pedagoga (zajęcia w bibliotece, świetlicy szkolnej, zebrania, wycieczki, koła zainteresowań itp.); możliwość prowadzenia dokładnej hospitacji realizowanych zajęć przez pedagoga-opiekuna praktyki lub na zajęciach innych nauczycieli, którzy wyrażą zgodę na prowadzenie hospitacji przez studenta; możliwość prowadzenia zajęć z uczniami na podstawie przygotowanych i opracowanych przy konsultacji z pedagogiem konspektów zajęć; możliwość zastosowania przemyślanych zestawów ofert edukacyjnych przedyskutowany z pedagogiem – opiekunem.

 

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praktyka

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga-opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia oraz notatki z prowadzonych w szkole hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.

Ocenia końcowa

Oceną końcowa jest ocena z praktyki.

Recommended reading

  1. Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.
  2. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
  3. Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., Pedagogika mediów, [w:] Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, red. B. Śliwerski B., T. III, 2006.

Further reading

  1. Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2002.

Notes

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 07-09-2016 09:36)