SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka angielskiego - course description

General information
Course name Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka angielskiego
Course ID 05.1-WP-PEDP-WMA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Barbara Szura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie  kompetencji w zakresie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.

Scope

Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka angielskiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku angielskim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy 1-3 szkoły podstawowej  z wykorzystaniem dramy i form teatralnych. Działania aktorskie w nauczania języka angielskiego w  środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Formy i techniki teatralne do nauczania dzieci języka angielskiego. Jest w stanie przygotować i realizować zajęcia teatralne z dziećmi w celu akwizycji języka obcego. 

Teaching methods

Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe, zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena aktywności na zajęciach – 25%. Ocena umiejętności praktycznych – 50%. Realizacja zadania indywidualnego – 25%. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.

Recommended reading

  1. Barrows J., Zorin J., Fifteen concise role-plays and how to use them, “Forum” 1983, 21:1, 23-27.
  2. Bird A., The use of drama in language teaching, “ELT Journal” 1972, 33:4, 290-96.
  3. Brewster J., Ellis G., Girard D., The Primary English Teacher’s Guide, Penguin 2002.
  4. Crookall D., The use of non-ELT simulation, “ELT Journal” 1984, 38:4, 262-273.
  5. Dougili J., Drama Activities for Language Teaching, London1987.
  6. Early M., Tarlington C., Off stage: Informal drama in language learning, “ELT Documents” 198, 2113.
  7. Ellis R., Informal and formal approaches to communicative language teaching, “ELT Journal” 1982, 36:2, 73-81.
  8. Hancock M., Singing Grammar Book and Audio CD: Teaching Grammar Through Songs, Cambridge University Press 2013.
  9. Larsen-Freeman D., Techniques and Principles In Language Teaching, Oxford University Press  2008.
  10. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych: zarys teorii i praktyki, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, ”Języki Obce w Szkole” 2008.
  2. Asher J.J. ,The Total Physical Response: Theory and Practice, “Annals of the New York Academy of Sciences” 1981.
  3. Fernandez L., Coil A., Drama in the classroom, “Practical Teaching”  1986, 6:3, 18-21.
  4. Galarcep M.F., Puppets in teaching English, “ELT Journal” 1971, 25:2, 167-l70.
  5. Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, „Języki Obce w Szkole” 2010, 2, 79-81.

Notes


Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 04-08-2016 12:26)