SylabUZ

Generate PDF for this page

Dydaktyka wczesnego nauczania języka angielskiego - course description

General information
Course name Dydaktyka wczesnego nauczania języka angielskiego
Course ID 05.1-WP-PEDP-DWNA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchard
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest metodyczne przygotowanie studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć języka angielskiego w przedszkolach i klasach I - III, do stosowania w środowisku szkolnym adekwatnych do wieku uczniów aktywizujących metod i technik nauczania języka obcego oraz do zapoznania się z podstawowymi teoriami wczesnego nauczania  języka angielskiego.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Scope

Istota i sens metod nauczania języka angielskiego: metoda naturalna (The Natural Approach), metoda audiolingwalna (ALM), metoda audiowizualna, metoda reagowania całym ciałem (TPR), podejście komunikacyjne (communicative approach), metoda Talking kids, metoda zintegrowanego nauczania języka i przedmiotu (CLIL). Techniki rozwijające sprawność mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu w nauczaniu języka obcego: gry, zabawy, teatr, drama, pantomima, piosenki, wierszyki, rymowanki, dryle językowe, teksty narracyjne, zajęcia plastyczne, projekty językowe, wykorzystanie multimediów). Planowanie procesu nauczania (etapy lekcji, konspekt, rozkład materiału). Opracowywanie materiałów dydaktycznych, sterowanie interakcją, kierowanie klasą. Testowanie i ocenianie.

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, burza mózgów, obserwacja nagranej lekcji, inscenizacja, gry dydaktyczne, dyskusja, ćwiczenia produkcyjne.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach, 4) przygotowanie portfolio z konspektami lekcji. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

1.      Brown H.D., Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy, White Plains 2001.

2.      Cameron L., Teaching languages to young learners, Cambridge University Press 2007.

3.      Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 1999.

4.      Kotarba M., Zasady nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym, The Teacher 11, 2005.

5.      Pamuła M., Inteligencje wielorakie na zajęciach języka angielskiego, czyli jak skutecznie i ciekawie uczyć dzieci w młodszym wieku szkolnym, Warszawa 2008.

6.      Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2006.

7.      Richards J.C., Rogers T.S., Approaches and methods in language teaching: a description and analysis, Cambridge 1997.

8.      Szpotowicz M., Szulc-Krupska M., Teaching English to young learners, Warszawa 2006.

Further reading

1.      Brown H.D, Principles of language learning and  teaching, White Plains 2000.

2.      Harmer J., The practice of language teaching, Harlow 2001.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 14-09-2016 13:08)