SylabUZ
Course name | Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką |
Course ID | 05.1-WP-PEDP-ALD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III; uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.
Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego.
Wykład problemowy, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest sprawdzian pisemny – pozytywna ocena z kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Sprawdzian: progi punktowe j.w. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena końcowa
Ocena z wykładów jest oceną końcową.
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 28-07-2016 14:36)