SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Practice (50 h) - course description

General information
Course name Teaching Practice (50 h)
Course ID 05.0-WP-PEDP-PP-01_pNadGenZQDEC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Logopedia i język migowy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 50 3,33 - - Credit with grade

Aim of the course

Praktyka ma charakter hospitacyjny. Celem praktyki jest zapoznanie studentów ze specyfiką placówek oświatowych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, poradnie psychologiczno-pedagogiczne) oraz rolą w tym placówkach logopedy i gabinetów logopedycznych, przygotowanie do samodzielnego prowadzenia zajęć i planowania pracy diagnostyczno-terapeutycznej w zakresie zaburzeń komunikacji językowej przez obserwacje działań logopedów i nauczycieli logopedów, rozwijanie umiejętności przygotowywania dokumentacji pracy logopedycznej oraz nawiązywania współpracy z kadrą placówki, rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Prerequisites

Przedmioty ogólne z zakresu logopedii oraz metodyka pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Zadania zawodowe logopedów i nauczycieli logopedów.

Scope

Zapoznanie ze specyfiką placówki (z jej celami i zadaniami). Zapoznanie z dokumentacją niezbędną do prowadzenia zajęć logopedycznych (diagnostycznych i terapeutycznych). Udokumentowana hospitacja zajęć logopedycznych prowadzonych przez opiekuna praktyki. Zapoznanie z harmonogramem rocznym i rozkładem dziennych zajęć realizowanych przez nauczycieli logopedów w danej placówce. Wdrożenie w działania logopedyczne realizowane w placówce. Rozwijanie umiejętności dostosowania metod i form pracy logopedycznej do potrzeb pacjentów. Wdrażanie we współpracę ze środowiskiem lokalnym. Rozwijanie umiejętności współpracy z kadrą placówki (nauczycielami, pedagogiem, psychologiem) oraz rodzicami pacjentów. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych oraz planowanie drogi własnego rozwoju.

Teaching methods

Metoda obserwacji, praca z dokumentem, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praktyka

Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez nauczyciela-opiekuna praktyki oraz złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek i notatki z prowadzonych w szkole hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.

Ocena końcowa z przedmiotu

Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk.

Recommended reading

  1. Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1999.
  2. Logopedia: pytania i odpowiedzi, podręcznik akademicki, T. I-II, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 2003.

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.

Further reading

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.

Notes

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Modified by inż. Tomasz Kaczmarek (last modification: 04-08-2016 11:38)