SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do języka migowego |
Course ID | 05.6-WP-PEDP-WJM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Logopedia i język migowy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie z problematyką dotyczącą niepełnosprawności związanej z wadami słuchu. Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem. Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.
Brak.
Wykłady
Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem.
Ćwiczenia
Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.
Wykłady – wykład tradycyjny.
Ćwiczenia – praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia
Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach..
Wykłady
Kolokwium.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
1. Jouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.
2. Lane H., Maska dobroczynności: deprecjacji społeczności głuchych, Warszawa 1996.
3. Prillwitz S., Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących, Warszawa 1996.
4. Sachs O., Zobaczyć głos: podróż do świata ciszy, Warszawa 1998.
1. Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi, Warszawa 1999.
2. Szczepankowski B., Zarys historii stowarzyszeń głuchoniemych 1876-1946, Warszawa 1996.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-07-2016 14:51)