SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do języka migowego - course description

General information
Course name Wprowadzenie do języka migowego
Course ID 05.6-WP-PEDP-WJM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Logopedia i język migowy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Kochan
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z problematyką dotyczącą niepełnosprawności związanej z wadami słuchu. Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem. Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wykłady

Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych.  Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem.

Ćwiczenia

Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.

Teaching methods

Wykłady – wykład tradycyjny.

Ćwiczenia – praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia

Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach..

Wykłady

Kolokwium.

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

1.     Jouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.

2.     Lane H., Maska dobroczynności: deprecjacji społeczności głuchych, Warszawa 1996.

3.     Prillwitz S., Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących, Warszawa 1996.

4.     Sachs O., Zobaczyć głos: podróż do świata ciszy, Warszawa 1998.

Further reading

1.     Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi, Warszawa 1999.

2.     Szczepankowski B., Zarys historii stowarzyszeń głuchoniemych 1876-1946, Warszawa 1996.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-07-2016 14:51)