SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki komputerowe w diagnozie i terapii - course description

General information
Course name Techniki komputerowe w diagnozie i terapii
Course ID 05.6-WP-PEDP-TKOM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Logopedia i język migowy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z możliwościami wykorzystania komputera, oprogramowania komputerowego oraz sprzętu peryferyjnego w diagnozie i terapii zaburzeń komunikacji językowej. Przygotowanie do samodzielnego wykorzystania programów komputerowych do diagnozy i terapii logopedycznej.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości na temat budowy komputera, zasady jego działania oraz parametrów. Typologie zaburzeń mowy.

Scope

Relaksacyjna, dydaktyczna, terapeutyczna funkcja multimedialnych gier i zabaw komputerowych. Zapoznanie z zasadami działania wybranych programów do diagnozy i terapii zaburzeń komunikacji językowej.

Teaching methods

Klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja, ćwiczenia laboratoryjne, projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (50%) oraz oceny ze studium przypadku (25%) i projektu (25%).

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Mieszkowska A., Surowaniec J., Gry i zabawy komputerowe stymulujące rozwój funkcji psychoruchowych u dzieci, [w:] Warsztaty IV Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej nt. Zaburzenia mowy, czytania i pisania, Gdańsk 1989.
  2. Surowaniec J., Dzieci i komputer, „Wychowanie w Przedszkolu” 1991, 1.
  3. Surowaniec J., Technika komputerowa w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania i pisania, „Logopedia” 1991, 18.
  4. Surowaniec J., Funkcje zabaw i gier komputerowych w metodyce postępowania logopedycznego, [w:] Językowy obraz świata dzieci i młodzieży, red. J. Ożdżyński, Kraków 1995.

Further reading

  1. Surowaniec J., Wspomaganie nauki czytania i pisania techniką komputerową, [w:] Wczesna edukacja dziecka, red. M. Kawka, Kraków 1995.
  2. Wierzejewska A., Skuteczność terapii wspomaganej edukacyjnymi programami komputerowymi w dysortografii, „Psychologia Wychowawcza” 1993, 5.

Notes


Modified by inż. Tomasz Kaczmarek (last modification: 28-07-2016 09:41)