SylabUZ

Generate PDF for this page

Sign language - basic course - course description

General information
Course name Sign language - basic course
Course ID 05.6-WP-PEDP-JMP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Logopedia i język migowy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Kochan
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Laboratory 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Nauka alfabetu daktylograficznego, liczebników głównych oraz znaków ideograficznych z zakresu kursu podstawowego.

 

 

 

 

 

 

Prerequisites

Sprawność manualna obu rąk.

Scope

Wykłady

Wyjaśnienie znaków notacji graficznej stosowanej przy opisach graficznych znaków migowych. Zapis gestograficzny wzajemnego położenia rąk. Zapis gestograficzny układu palców każdej z rak. Zapis gestograficzny pozycji reki w przestrzeni. Zapis gestograficzny położenia rąk w stosunku do ciała. Zapis gestograficzny kierunku ruchu.

Laboratoria

Znaki daktylograficzne – alfabet palcowy, liczebniki główne i porządkowe. Znaki ideograficzne poziom elementarny – komunikacja codzienna, rodzina, czas, dom, pożywienie, praca, szkoła, lekarz, w urzędzie.

Teaching methods

Wykłady – wykład tradycyjny.

Laboratoria – warsztaty, praca w grupach, praca w parach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria

Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach.

Wykłady

Egzamin (praca pisemna).

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z laboratorium (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem pozytywnego zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z laboratorium oraz z egzaminu.

 

Recommended reading

1.     Hendzel L.K., Słownik polskiego języka migowego, Olsztyn 1992.

2.     Kosiba O., Grenda P., Leksykon języka migowego, Bogatynia 2011.

3.     Pietrzak W., Język migowy dla pedagogów, Warszawa 1992.

4.     Prałat-Pyrzewicz I, Bajewska J., Język migowy w szkole i internacie, Warszawa 1994.

5.     Szczepankowski B., Podstawy języka migowego, Warszawa 1994.

 

 

 

Further reading

1.     Szczepankowski B., Język migowy: pierwsza pomoc medyczna, Warszawa 1995.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-07-2016 12:25)