SylabUZ

Generate PDF for this page

Social Adjustment Projects - course description

General information
Course name Social Adjustment Projects
Course ID 05.6-WP-PEDP-PRKO-K_pNadGenVQDVO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Resocjalizacja z przygotowaniem do pracy w służbach mundurowych
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ernest Magda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów ze sposobami projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Przekazanie wiedzy na temat tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji.

 

Prerequisites

Wiedza z zakresu diagnozy i metodyki resocjalizacji.

 

Scope

Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne). Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych. Opracowanie projektów korekcyjnych. Sposoby ewaluacji projektów.

Teaching methods

Metoda projektu, symulacja, giełda pomysłów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z konwersatoriów składa się aktywność (20%) i wykonanie projektu korekcyjnego (80%).

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Bowkett S., Wyobraź sobie, że.... Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów, Warszawa 2000.
  2. Kosińska E., Zasady konstruowania szkolnego programu profilaktyki, Kraków 2002.
  3. Łabuć-Kryska I., Diagnoza w wychowaniu resocjalizującym, [w:] Problemy diagnozy nieprzystosowania społecznego, red. E. Bielicki, Bydgoszcz 1991.
  4. Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008.

 

Further reading

  1. Borowski M.P., Zastosowanie analizy SWOT i podejścia strategicznego jako element innowacyjny w metodyce wychowania resocjalizacyjnego, [w:] Wybrane zagadnienia z pedagogiki resocjalizacyjno-rewalidacyjnej, Płock 2009.
  2. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna: wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2001.
  3. Marczak M., red., Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.

Notes


Modified by dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ (last modification: 26-07-2016 19:47)