SylabUZ
Course name | Jakość życia, jakość szkoły |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-JZJS-W_pNadGenR7KNS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Resocjalizacja z przygotowaniem do pracy w służbach mundurowych |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą jakości życia i jakości pracy szkoły oraz ich wzajemnych związków. Przygotowanie studentów do tworzenia koncepcji edukacji przyjaznej wychowankom.
Uzyskanie zaliczeń z przedmiotów wstęp do pedagogiki, wprowadzenie do psychologii, wprowadzenie do socjologii.
Kwalitologia jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy zajmująca się zagadnieniami jakości. Problem jakości w różnych ujęciach. Obiektywne i subiektywne wyznaczniki jakości życia. Jakość szkoły i jej wskaźniki. Modele efektywnej szkoły. Zarządzanie jakością na poziomie makro i mikro. Kultura szkoły (tworzenie, wskaźniki, sposoby badania). Program jawny i ukryty szkoły. Wspieranie uczniów w rozwoju i sposoby motywowania do pracy.
Metody asymilacji wiedzy: dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/poster/portfolio. Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Warunkiem zaliczenia wykładów jest aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach (50% ogólnej oceny) oraz opracowanie indywidualnie lub grupowo projektu – koncepcji „szkoły marzeń” – jakość życia i jakość szkoły jako jedność (50% ogólnej oceny).
Ocena ostateczna
Ocena ostateczna z przedmiotu jest oceną z wykładów.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 16-07-2016 19:26)