SylabUZ

Generate PDF for this page

Procedures for obtaining financial resources in education - course description

General information
Course name Procedures for obtaining financial resources in education
Course ID 14.9-WP-PEDP-PPŚF-W_pNadGen0SI2C
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Resocjalizacja z przygotowaniem do pracy w służbach mundurowych
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Agata Ast
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Scope

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka: fundusze unijne twarde EFRR, fundusze unijne miękkie EFS (PO KL), ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację, fundusze norweskie, fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe), fundusze administracji centralnej, fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna), procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska), procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych), procedura odwoławcza. Praca z GWA i formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Teaching methods

Wykład, metoda projektowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Efekty kształcenia będą weryfikowane w formie pisemnej. Test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu. Minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 50% punktów.

Ocena końcowa

Ocena końcowa stanowi ocenę z wykładów.

Recommended reading

  1. ABC zarządzania projektami miękkimi – poradnik, red. B. Grucza, Warszawa 2012.
  2. Grucza B., Bonikowska M., Majewski M., Małek M., Podręcznik zarządzania projektami europejskimi miękkimi, Warszawa 2006.
  3. Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL, online: http://www.efs.gov.pl/
    generatory_wnioskow/documents/instrukcja_wypelniania_wniosku_010409.pdf
    .
  4. Pilch E., Poradnik beneficjenta „Fundusze unijne dla oświaty – kształcenie i doskonalenie nauczycieli”, Warszawa 2009

Further reading

Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 20-07-2016 21:29)