SylabUZ
Course name | Pedagogical therapy |
Course ID | 05.6-WP-PEDP-TP-K_pNadGen0SZLF |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Resocjalizacja z przygotowaniem do pracy w służbach mundurowych |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Wyposażenie w wiedzę i umiejętności w zakresie rozpoznawania wybranych zaburzeń rozwojowych dzieci, opisywania wynikających z nich trudności edukacyjnych oraz projektowania etapów pracy terapeutyczno-wychowawczej
Wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii ogólnej oraz rozwojowej.
Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej. Pojęcie terapii, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania. Zasady i organizacja pracy terapeutycznej. Rozwój psychoruchowy dziecka – pojęcie i wyznaczniki prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka. Biologiczne i społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju dziecka. Specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia). Definicje, objawy, etiologia. Prawa tych uczniów w szkole. Inne zaburzenia rozwojowe towarzyszące specyficznym trudnościom w uczeniu się (ADHD, ADD).Wybrane metody pracy terapeutyczno-wychowawczej. Konstruowanie programów korekcyjno-kompensacyjnych. Pedagogizacja rodziców w aspekcie wspierania dziecka z trudnościami edukacyjnymi. Opracowywanie projektów spotkań indywidualnych oraz warsztatów dla rodziców.
Dyskusja, indywidualna prezentacja problematyki, burza mózgów, metoda przypadków, gry interakcyjne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena przygotowania przydzielonych tematów problemowych i aktywnego udziału w zajęciach. Kolokwium z treści zrealizowanych na zajęciach.
Ocena końcowa:
Ocenę końcową będzie stanowić średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Modified by dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ (last modification: 26-07-2016 22:55)