SylabUZ

Generate PDF for this page

Digital Media and Game Development - course description

General information
Course name Digital Media and Game Development
Course ID 11.3-WI-INFD-PGiM
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Computer Science / Computer Systems Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester summer term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

  • zapoznanie studentów z obszarem projektowania i produkcji gier komputerowych lub mediów cyfrowych
  • przedstawienie wymagań współczesnych technologii oraz wymogów stawianych przez przemysł rozrywki elektronicznej
  • ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie przygotowanie do pracy w charakterze projektanta gier i mediów cyfrowych.

Prerequisites

Grafika komputerowa, Programowanie gier 3D

Scope

Teoria gier (Game Study) – Historia gier wideo. Typy i kategorie gier. Ewaluacja gier pod kątem technologii, narracji, tzw. grywalności i interakcji oraz estetyki.
Teoria mediów cyfrowych (Digital Media Study) – Animacje komputerowe i efekty wizualne (VFX). Ewaluacja mediów pod kątem technologii, narracji oraz estetyki.
Teoria projektowania gier (Game Design Theory) – Zasady i metodologie produkcji gier. Koncepcja gry (mechanika, zasady gry, modelowanie świata). Ekonomia gier (symulacje, zasady grywalności, „nagrody i kary” dla gracza, złożoność gry, interakcje i budowanie doświadczenia gracza).
Narracja cyfrowa (Digital Storytelling) – Narracja linearna i nielinearna. Skrypty scenariusze. Zasady dramaturgii cyfrowej. Budowanie postaci.
Programowanie gier (Game Programming) – Fizyka w grach, środowiska produkcji gier, reprezentacja danych, sztuczna inteligencja NPC (Non Playable Characters).
Projektowanie assetów (Game Art. & Audio) - Projektowanie wizualne elementów składowych gry komputerowej lub animacji komputerowej. Projektowanie ścieżki dźwiękowej i elementów dźwiękowych.
Projektowanie poziomów (Level Design) – Projektowanie stylistyczne świata wirtualnego- poziomu gry lub scenografii filmu/animacji.
Dokumentacja projektu (Document Creation – Portfolio) – opracowanie dokumentu zawierającego koncepcję gry/animacji, scenariusz, opis i ilustracje assetów, opis i ilustracje scenografii, opis wybranego środowiska realizacji projektu, opis formatu danych/komponentów kodu, demografia użytkowników, porównanie z podobnymi produkcjami, zgrubne oszacowanie budżetu komercyjnego projektu.
Prototyp(Game Creation) (Film Production)- opracowanie fragmentu gry lub animacji komputerowej. Ewaluacja prototypu.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny/tradycyjny.
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, wg listy zadań.
Projekt: praca w grupach, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu przeprowadzonego w formie pisemnej.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sprawdzianów pisemnych z ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.
Projekt - warunkiem zaliczenia jest wykonanie wszystkich zadań projektowych, przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych oraz przygotowanie pisemnego raportu ze zrealizowanego projektu.
Składowe oceny końcowej = wykład: 40% + laboratorium: 30% + projekt: 30%

Recommended reading

  1. Adams E.: Projektowanie gier. Podstawy., Helion, 2010.
  2. Rucker R.: Software Engineering and Computer Games, Addison Wiley, 2002
  3. Fox B.: Game Interface Design, Thomson, 2005
  4. Freeman D.: Creating Emotion in Games: The Craft and Art of Emotioneering, New Riders, 2003

Further reading

  1. Adams E.: Fundamentals of Game Design, 3rd edition, New Riders, 2013
  2. Adams E., Dormans J.: Game Mechanics: Advanced Game Design, New Riders , 2012.
  3. Bateman C.: Game Writing: Narrative Skills for Videogames, Cengage Learning , 2006.
  4. Adams E.: Break Into The Game Industry: How to Get A Job Making Video Games, McGraw-Hill Osborne Media , 2003.
  5. Morrison M.: Teach Yourself Game Programming, Sams Publishing, 2002
  6. Flemming B., Dobbs D.: Animacja cyfrowych twarzy, Helion, 2002

Notes


Modified by dr hab. inż. Marek Sawerwain, prof. UZ (last modification: 05-09-2016 12:08)