SylabUZ

Generate PDF for this page

Social Networks and Multi-Agent Systems - course description

General information
Course name Social Networks and Multi-Agent Systems
Course ID 11.3-WI-INFD-SSSW
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Computer Science / Computer Systems Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester summer term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariusz Jacyno
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z genezą, architekturą oraz właściwościami sieci społecznościowych.

Poruszenie tematyki związanej z Big Data oraz roli jaką sieci społecznościowe pełnią w kontekście generowania danych na dużą skalę.

Ukształtowanie podstawowych umiejętności analizy mediów oraz sieci spolecznościowych z wykorzystaniem technologii Big Data.

Ukształtowanie umiejętności stosowania algorytmów uczenia maszynowego w celu zaawansowanej analizy danych zawartych w mediach społecznościowych.

Zapoznanie z systemami wieloagentowymi wykorzystywanymi do modelowania sieci spolecznościowych oraz inżynierii skalowalnych oraz rozproszonych systemów do przetwarzania informacji zawartych w sieciach.


 

Prerequisites

Bazy danych

Znajomość podstaw statystyki

Umiejętność programowania w języku Java

Znajomość technologii Big Data

Scope

Systemy wieloagentowe jako nowoczesne narzedzia do inzynierii systemow orozproszonej inteligencji.

Zastosowanie systemow wieloagentowych do budowy autonomicznych

mechanizmow sterowania w kontekscie przetwarzania w chmurze.

Definicja mediów oraz sieci społecznościowych. Rodzaje sieci spolecznosciowych oraz charakterystyka ich funkcjonowania.

Media spolecznosciowe oraz Big Data jako nowe trendy wyznaczajace kierunek rozwoju informatyki.

Pozyskiwanie danych z mediów społecznośćiowych oraz ich analiza z wykorzystaniem technologii Big Data.

Zastosowanie algorytmów uczenia maszynowego w celach zaawansowanej analizy danych pozyskanych z mediów społecznościowych.

Teaching methods

wykład: Wykład konwencjonalny, dyskusja, wykład problemowy,

ćwiczenia laboratoryjne: praca w zespole, praca w grupie,

projekt: metoda projektu, praca w grupie, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

W ramach zaliczenia przedmiotu studenci są oceniani na podstawie:

Projektu własnego (50% oceny) – projekt weryfikuje osiągnięcie efektów kształcenia w zakresie umiejętności.

Projekt powinien zawierać: praktyczną realizację wybranego zadania projektowego wraz z dokumentacją.

Egzaminu (50% oceny) mającego charakter pisemny polegający na przetestowaniu osiągniętych efektów kształcenia w zakresie wiedzy

Studenci są dopuszczeni do egzaminu pod warunkiem otrzymania zaliczenia z ćwiczeń laboratoryjnych podczas których oceniana będzie ich praktyczna umiejętność realizowania zadań przydatnych podczas realizacji projektów grupowych.

 

Recommended reading

Michael Wooldridge, An Introduction to MultiAgent Systems - Second Edition, 2009
Duncan J. Watts, Six degrees: the science of a connected age, 2003
Morzy T.: Eksploracja danych. Metody i algorytmy, PWN, Warszawa, 2013
Markov Z., Larose D.T.: Eksploracja zasobów internetowych, PWN, Warszawa, 2009
White T., Hadoop: The Definitive Guide, 3rd Edition, O'Reilly Media / Yahoo Press, 2012
George L., HBase: The Definitive Guide, O'Reilly Media, 2011

Further reading

Stanton J.M.: Introduction to Data Science, E-book, 2013

Notes


Modified by prof. dr hab. inż. Krzysztof Patan (last modification: 22-09-2016 09:25)