SylabUZ
Course name | Praktyka pedagogiczna w placówkach pozaszkolnych |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PRPZT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja elementarna i wspieranie dzieci w rozwoju zdolności |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 60 | 4 | 60 | 4 | Credit with grade |
Umożliwienie studentom zdobycia umiejętności zawartych w sylwetce absolwenta oraz pogłębienia praktycznej wiedzy z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi zdolnym, uzdolnionymi i twórczymi w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas studiów.
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, pedagogiki zdolności i twórczości oraz metodyki pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym
Poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad funkcjonowania placówki. Poznanie zakresu działalności placówki. Zapoznanie się z dostępną w danej placówce dokumentacją. Analizę otoczenia instytucji oraz ocenę jego wpływu na działalność i funkcjonowanie instytucji. Zapoznanie się ze sposobami sprawowania bieżącego nadzoru nad warunkami pracy w danej placówce. Zapoznanie z organizacją warsztatu nauczyciela pracującego z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Obserwacja zajęć z dziećmi zdolnymi i twórczymi. W trakcie praktyki student ma możliwość samodzielnego prowadzenia zajęć.
Obserwacja, pokaz, praca z dokumentem źródłowym, działanie praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Odbycie, wymaganej regulaminem studiów, 6025 godzin praktyki, potwierdzonych opinią nauczyciela – opiekuna. Podstawą zaliczenia praktyk jest pozytywna ocena wystawiona przez nauczyciela opiekuna, obejmująca zaplanowanie zajęć (w tym przygotowanie konspektów i pomocy dydaktycznych), a następnie poprowadzenie zajęć (zabaw, zadań) dla dzieci.
Każdorazowo według zaleceń nauczyciela i opiekuna praktyk.
Brak.
Praktyka realizowana jest w placówkach, w których prowadzone są zajęcia z dziećmi zdolnymi i twórczymi
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 04-08-2016 19:11)