SylabUZ
Course name | Pedagogy |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PEDO-W_pNadGenTBZWQ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki pedagogicznej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji pedagogicznych; profesjonalna alfabetyzacja edukacyjna; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat pedagogiki ogólnej; zapoznanie z dylematami współczesnej pedagogiki ogólnej; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy teorii wychowania; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów pedagogicznych.
brak
Wykłady
Pedagogika ogólna a pozostałe subdyscypliny pedagogiczne (pogranicza dyscyplin naukowych). Pedagogika jako nauka antropologiczna i humanistyczna. Naukowy status pedagogiki ogólnej. Pedagogika ogólna a przemiany cywilizacyjne. Wielości współczesnych pedagogii i zróżnicowania ich recepcji. Pedagogika ogólna a praktyka edukacyjna. Powstanie i ewolucja tożsamości pedagogiki. Wieloaspektowość podstawowych pojęć pedagogicznych. Studia nad językiem pedagogiki. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki ujmujące współczesne myślenie o pedagogice ogólnej.
Ćwiczenia
Cechy pedagogiki jako nauki. Pedagogika na tle zmian zachodzących w społeczeństwie. Pedagogie wychowania. Relacje między teorią a praktyką pedagogiczną. Pedagogika a nauki o wychowaniu.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Ćwiczenia – metody podające, dyskusja moderowana
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Forma zaliczenia wykładów: egzamin. Warunkiem zaliczenia wykładu jest rozwiązanie testu sprawdzającego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi. Kryterium ocen: bardzo dobry (91-100%), dobry plus (81-90%), dobry (71-80%), dostateczny plus (61-70%), dostateczny (51-60%). W celu uzyskania oceny pozytywnej należy opanować treść wykładanego materiału oraz zapoznać się z treściami literatury uzupełniającej.
Ćwiczenia
Wiedza zostanie sprawdzona w formie prac sprawdzających – kartkówek. Przewiduje się przeprowadzenie trzech piętnastominutowych kartkówek nawiązujących do zagadnień omawianych na ćwiczeniach. Studentowi postawione zostaną zarówno pytania o charakterze teoretycznym jak i praktycznym. Każda kartkówka może zostać oceniona maksymalnie na 6 pkt. Warunkiem zaliczenia kartkówki jest zdobycie minimum 3,5 pkt. Całkowita ilość punktów możliwa do uzyskania wynosi 18.
Ocena końcowa
Ocena końcowa: bdb 18-16 punktów; db 15-13 punktów; dst 12-10,5 punktów.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 26-07-2016 09:50)