SylabUZ
Course name | Procedures for obtaining financial resources in education |
Course ID | 14.9-WP-PEDD-PPŚF-K_pNadGenPK8ZC |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.
Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka:
fundusze unijne twarde EFRR; fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację; fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe); fundusze administracji centralnej; fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna); procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska); procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych); procedura odwoławcza. Praca z GWA i formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).
Metoda projektowa, praca w grupach
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: uzyskanie pozytywnej oceny za przygotowanie projektu/wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych oraz sprawdzian wiedzy. Podstawą zaliczenia konserwatorium będzie średnia ważona: 80% stanowi ocena z projektu, a 20% ocena z sprawdzian w formie testu.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatoria.
1. ABC zarządzania projektami miękkimi: poradnik, red. B. Grucza, Warszawa 2012, online: http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/ABC_Zarzadzania_Projektami_Miekkimi_0602201. pdf.
2. Grucza B., Bonikowska M., Majewski M., Małek M., Podręcznik zarządzania projektami europejskimi miękkimi, Warszawa 2006, online: https://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Do
cuments/podrecznikzarzadzaniaprojektamimiekkimi_EFS.pdf.
3. Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL, online: http://www.efs.gov.pl/ge
neratory_wnioskow/documents/instrukcja_wypelniania_wniosku_010409.pdf.
4. Pilch E., Poradnik beneficjenta "Fundusze unijne dla oświaty – kształcenie i doskonalenie nauczycieli”, Warszawa 2009, online: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/konfszkol/docume
nts/fundusze_unijne_dla_oswiaty_-_ksztalcenie_i_doskonalenie_naczycieli.pdf.
1. Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2. Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Warszawa 2009.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-09-2016 08:24)