SylabUZ

Generate PDF for this page

Procedures for obtaining financial resources in education - course description

General information
Course name Procedures for obtaining financial resources in education
Course ID 14.9-WP-PEDD-PPŚF-K_pNadGenPK8ZC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Agata Ast
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Scope

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka:

fundusze unijne twarde EFRR; fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację; fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe); fundusze administracji centralnej; fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna); procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska); procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych); procedura odwoławcza. Praca z GWA i formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Teaching methods

Metoda projektowa, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: uzyskanie pozytywnej oceny za przygotowanie projektu/wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych oraz sprawdzian wiedzy. Podstawą zaliczenia konserwatorium będzie średnia ważona: 80% stanowi ocena z projektu, a 20% ocena z sprawdzian w formie testu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z konwersatoria.

Recommended reading

1.      ABC zarządzania projektami miękkimi: poradnik, red. B. Grucza, Warszawa 2012, online: http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/ABC_Zarzadzania_Projektami_Miekkimi_0602201. pdf.

2.      Grucza B., Bonikowska M., Majewski M., Małek M., Podręcznik zarządzania projektami europejskimi miękkimi, Warszawa 2006, online: https://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Do

cuments/podrecznikzarzadzaniaprojektamimiekkimi_EFS.pdf.

3.      Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL, online: http://www.efs.gov.pl/ge
neratory_wnioskow/documents/instrukcja_wypelniania_wniosku_010409.pdf.

4.      Pilch E., Poradnik beneficjenta "Fundusze unijne dla oświaty – kształcenie i doskonalenie nauczycieli”, Warszawa 2009, online: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/konfszkol/docume
nts/fundusze_unijne_dla_oswiaty_-_ksztalcenie_i_doskonalenie_naczycieli.pdf.

Further reading

1.      Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

2.      Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-09-2016 08:24)