SylabUZ

Generate PDF for this page

Poradnictwo i pomoc - course description

General information
Course name Poradnictwo i pomoc
Course ID 05.9-WP-PEDD-PiP-C_pNadGenX4MX2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Social assistance and sociotherapy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marcin Szumigraj
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Student potrafi zinterpretować aktualną praktykę poradnictwa profesjonalnego inieprofesjonalnego; ocenić i wyjaśnić popularność poradnictwa we współczesnym społeczeństwie, prowadzić podstawowe badania poradoznawcze

Prerequisites

Znajomość podstaw teorii poradnictwa oraz metod pracy doradcy.

Scope

Rola i miejsce poradnictwa w życiu jednostki, codzienne formy poradnictwa, poradnictwo internetowe, poradnictwo w instytucjach tradycyjnych i niekonwencjonalnych środowiskach, skuteczność działań poradniczych, potencjał rozwojowy i ograniczenia poradnictwa, doświadczenia doradców, rozwój zawodowy i superwizja pracy doradcy

Teaching methods

Prezentacja, dyskusja grupowa, projekt badawczy, film.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia

Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz przygotowanie i przedstawienie wybranego problemu badawczego z zakresu poradoznawstwa realizowanego przez studenta lub grupę studentów. Ocenie podlega adekwatność wyboru metody badawczej, adekwatny i twórczy dobór literatury oraz sposób jej wykorzystania, sposób prezentacji zagadnienia, umiejętność prowadzenia dialogu ze słuchaczami.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

1.       Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa: realia, iluzje, ambiwalencje, Zielona Góra 2010.

2.       Kukla D., red., Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka: wybrane obszary, Warszawa 2009.

3.       Hajduk B., Hajduk E., O pomocy skutecznej i nieskutecznej, Zielona Góra 2008.

4.       Kargulowa A., red., Poradoznawstwo: kontynuacja dyskursu, Warszawa 2009.

5.       Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009.

Further reading

1.       Siarkiewicz E., Wojtasik B., Być doradcą! Doświadczenia i refleksje, Wrocław 2008.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 07-09-2016 17:14)