SylabUZ

Generate PDF for this page

English - course description

General information
Course name English
Course ID 09.0-WP-PEDD-JO-A_pNadGen5HYXN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Social assistance and sociotherapy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B2.

Scope

Promocja zdrowego stylu życia. Interpretacja danych statystycznych (statystyka, wskaźniki, procenty, wykresy, diagramy). Wybrane zagadnienia dotyczące wychowania i nauczania we współczesnym świecie. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Problemy społeczne (lokalne i globalne). Patologie społeczne.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w języku obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Konwersatoria kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2+ z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny,  61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry.

Ocena z konwersatoriów jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa: 
Ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  1. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman 2001.
  2. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros 2007.
  3. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros 2009.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result,  Oxford University Press 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press 2003.
  6. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman 2004.
  7. Matasek M., Język angielski, opracowania tematyczne, Handybooks, Poznań 2006.
  8. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
  9. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 1997.
  10. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press 2009.
  11. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2003.

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-08-2016 22:19)