SylabUZ
Course name | Theory and practice of social work |
Course ID | 14.5-WP-PEDD-TPPS-C_pNadGenT2BYT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Social assistance and sociotherapy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Pogłębienie wiedzy w zakresie różnorodnych koncepcji (modeli) teoretyczno-praktycznych w obszarze pracy socjalnej na rzecz wybranych grup i osób zagrożonych marginalizacją; rozwijanie umiejętności krytycznej analizy i świadomego wyboru stosowanych w działaniach socjalnych metod, technik i programów.
Pedagogika społeczna, teoretyczne podstawy pracy socjalnej, metody pracy socjalnej.
Wykłady
Współczesne wyzwania pracy socjalnej jako zawodu. Wybrane uwarunkowania pracy socjalnej. Idea empowerment w pracy socjalnej – możliwości i ograniczenia. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – inspiracje, główne założenia, strategie postępowania.
Ćwiczenia
Dylematy praktyki socjalnej z wybranymi grupami społecznymi – analiza wybranych przypadków i sytuacji, przykłady dobrych praktyk. Profesjonalizm w pracy socjalnej. Wypalenie zawodowe wśród pracowników socjalnych i sposoby przeciwdziałania.
Wykład – wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – praca z książką, dyskusja, praca w grupach, analiza wybranych przypadków, projektowanie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem w formie pisemnej – test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu; minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 50% punktów.
Ćwiczenia
Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć, ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć oraz wykonanie projektu socjalnego ukierunkowanego na wsparcie wybranej grupy klientów pomocy społecznej; 80% oceny końcowej stanowi ocena z projektu, pozostałe 20% stanowić będą inne wskazane oceny cząstkowe.
Ocena końcowa
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 11-07-2016 22:36)