SylabUZ

Generate PDF for this page

Contemporary problems of sociology - course description

General information
Course name Contemporary problems of sociology
Course ID 14.2-WP-PEDD-WPS-C_pNadGenJ4JYS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Social assistance and sociotherapy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lech Szczegóła, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z charakterem i problematyką zmian w organizacji i funkcjonowaniu współczesnych społeczeństw, zachodzących w nich procesach i skutkach dla życia codziennego.

Prerequisites

brak

Scope

Geneza, natura i skutki globalizacji. Społeczny i kulturowy wymiar globalizacji. Procesy imigracji na świecie i w Polsce. Zmiany w tożsamości kulturowej i narodowej. Nowe formy komunikacji, integracji i aktywności społecznej. Subkultury, nowe ruchy społeczne a przemiany systemu wartości. Polska i Polacy w perspektywie integracji europejskiej i procesów globalnych.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny z elementami prezentacji

Ćwiczenia – analiza problemu z dyskusją, opracowywanie raportów na temat wybranego problemu społecznego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Praca pisemna – zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu; poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. Zakres materiału dotyczący zaliczenia wykładu – zgodnie z przedstawionymi na pierwszych zajęciach sylabusami (wykład + ćwiczenia). Zasady uzyskania oceny końcowej z wykładów – ocena z wykładów stanowić będzie ocenę z egzaminu pisemnego.

Ćwiczenia

Kolokwium pisemne – w formie pytań otwartych, minimalny próg wymagań udzielenie poprawnych odpowiedzi na 50% pytań. Zakres materiału obejmującego kolokwium – zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem. Aktywność podczas zajęć – merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń – ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z kolokwium (80%) i aktywności na zajęciach (20%).

Ocena końcowa

Wykład + ćwiczenia kończące się uzyskaniem oceny – warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu (3.0-5.0). Zasady uzyskania oceny końcowej – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.

Recommended reading

  1. Giddens A., Socjologia, Warszawa 2004.
  2. Marody M., Giza-Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Warszawa 2004.

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-08-2016 22:28)