SylabUZ
Course name | SPHERE OF RESEARCH AND DEVELOPMENT |
Course ID | 14.8-WZ-ZarzP-SBR-W-S15_pNadGenDYF6S |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Management |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomiki i zarządzania procesami innowacyjnymi jako głównych kategorii i dominant rozwoju społeczno-ekonomicznego kraju, regionów i podmiotów gospodarczych. Nabycie umiejętności analizy i prognozy zmian innowacyjnych i technologicznych na świecie.
----
Pojęcie innowacyjnego etapy procesu innowacyjnego. Miejsce działalności B+R w procesie innowacyjnym. Atrybuty działalności B+R. Genealogia i rozwój metod zarządzania obszarem B+R. Istota i formy współpracy sfery B+R z przemysłem. Identyfikacja i charakter instytucjonalno-rynkowych determinant aktywności badawczo-rozwojowej w gospodarce. Endogeniczne uwarunkowania działalności badawczo-rozwojowej w układach mikrogospodarczych. Generowanie i transfer wiedzy w procesach B+R. Znaczenie marketingu w sferze badań i rozwoju. Zarys polityki badawczo-rozwojowej w wybranych krajach UE. Rola rządu i organizacji pozarządowych w kształtowaniu obszarów aktywności badawczo-rozwojowej w Polsce. Sektor prywatny w stymulowaniu badań i rozwoju w przedsiębiorstwach. Znaczenie europejskich organizacji ponadnarodowych w aktywizacji sektora B+R.
Wykład: wykład z elementami konwersatoryjnymi, prezentacja multimedialna, wykorzystanie metody case study, projekt.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uzyskanie zaliczenia wiąże się z uzyskaniem co najmniej 50% punktów ze sprawdzianu do którego listę pytań wcześniej udostępniono do opracowania przez studentów.
Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 15-09-2016 21:16)