SylabUZ

Generate PDF for this page

PERSONAL MARKETING - course description

General information
Course name PERSONAL MARKETING
Course ID 14.2-WZ-ZarzP-MP-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Hanna Bortnowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu rozpoznawania „klienta wewnętrznego” w organizacji oraz uwarunkowaniami metody zarządzania pracownikami poprzez marketing personalny.

Prerequisites

Zaliczenie na min. dostateczną z przedmiotu Podstawy marketingu realizowanego w semestrze I.

Scope

Wykłady: Istota marketingu wewnętrznego i  rola „klientów wewnętrznych”. Model zarządzania marketingiem wewnętrznym na tle innych modeli marketingu personalnego. Elastyczny czas pracy. Modele procesów zarządzania szkoleniem i karierami zawodowymi „klientów wewnętrznych”. Zarządzanie procesem derekrutacji pracowników poprzez outplacement.

Ćwiczenia: Analiza definicji marketingu wewnętrznego i roli „klientów wewnętrznych” w organizacji. Możliwości kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa jako dobrego pracodawcy. Badanie potrzeb i satysfakcji „klientów wewnętrznych” (dodatkowo: przygotowanie projektu). Zarządzanie szkoleniem i karierami zawodowymi „klientów wewnętrznych”. Analiza możliwości zarządzania procesem derekrutacji pracowników poprzez outplacement.

Teaching methods

Wykład – prezentacja multimedialna, dyskusja grupowa

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z tekstem (analiza wybranej literatury przedmiotu), case study, udział w projekcie – praca z tekstem

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt ( K_W01,  K_W07,  K_W10,  K_W14,  K_W16,  K_W01,  K_U03,  K_U04,  K_U05,  K_U07, K_U10,  K_U12,  K_U13,  K_U14,  K_K01); projekt z kryteriami oceny  dotyczącymi konstrukcji pytań  oraz wyników przeprowadzonych badań  własnych (K_W01,  K_W010;  K_U03,  K_U04,  K_U09, K_U14).

Warunki zaliczenia dla  wykładów: praca pisemna –  pytania otwarte z  progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt. ( K_W01,  K_W07,  K_W10,  K_W14,  K_W16,  K_W01,  K_U03,  K_U04,  K_U05,  K_U07, K_U10,  K_U12,  K_U13,  K_U14,  K_K01 ).

Recommended reading

1.    Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Warszawa, Difin, 2006.

2.    Schwan K., Seipel K.G.: Marketing kadrowy, Warszawa, CH Beck, 1997.

3.    Zbiegień-Maciąg L.: Marketing personalny, Warszawa, Wydawnictwo Business Press, 1996.

 

Further reading

1.    Olsztyńska A.: Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie, Poznań, Wyd. AE w Poznaniu, 2005.

2.    Czasopismo „Personel i Zarządzanie”, „Zarządzanie zasobami ludzkimi”

3.    Stankiewicz J., Bortnowska H.: Oczekiwania "klientów wewnętrznych" wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji w bankach (w świetle wyników badań), Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, 2010, Z. 17, nr 2, s. 433-443.

4. Stankiewicz J., Bortnowska H.: Zarządzanie karierami zawodowymi zwalnianych pracowników (w świetle wyników badań), „Management Forum”, 2015, Vol. 3 No. 3.

5. Bortnowska H. , Stankiewicz J.. Outplacement w praktyce lubuskich przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach .- 2015, nr 233, s. 93--105.

 

Notes


Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 17-08-2016 01:27)