SylabUZ

Generate PDF for this page

TEAM BUILDING - course description

General information
Course name TEAM BUILDING
Course ID 04.5-WZ-ZarzD-TB-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management / Personal manager
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Seiler
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest rozwijanie u studentów kompetencji związanych ze współpracą między pracownikami, z przełożonym i podwładnymi

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych

Scope

W ramach prowadzonych ćwiczeń: Zespół; cechy i zalety pracy zespołowej. Ustalanie celów i zadań oraz wielkości zespołów. Przywództwo i motywowanie w zespołach pracowniczych. Istota delegowania zadań i uprawnień zespołów. Metody podejmowania decyzji; decyzje indywidualne i grupowe – wady i zalety. Komunikowanie się w zespole

W ramach prowadzonego wykładu: Zespół; cechy i zalety pracy zespołowej. Ustalanie celów i zadań oraz wielkości zespołów. Potrzebne typy zespołów. Przywództwo i motywowanie w zespołach pracowniczych. Istota delegowania zadań i uprawnień zespołów. Metody podejmowania decyzji; decyzje indywidualne i grupowe – wady i zalety. Fazy rozwoju zespołu. Komunikowanie się w zespole. Problemy kierowania wirtualnymi zespołami. Organizacja szkoleń outdoorowych.

Teaching methods

Wykład – konwencjonalny, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.

Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny – pytania otwarte z progami
punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0pkt; ocenę dobrą plus od 9.0pkt i bardzo dobrą od 9,5pkt.

Recommended reading

  1. Aneona D., Bresman H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2009.
  2. Meredith Belbin R., Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.
  3. Miller D., Zespoły. Co trzeba wiedzieć, robić i mówić, aby stworzyć dobry zespół, PWE, Warszawa 2010
  4. Oleksyn T., Sztuka kierowania, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Warszawa 1997
  5. Robbins S. P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998
  6. Stankiewicz J., Grupy pracownicze; ich zwartość a realizacja zadań; tworzenie zespołów, w: Socjologia organizacji, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Zielonej Górze, Zielona Góra 1995.
  7. Stankiewicz J., Moczulska M., Zespoły, zespoły wirtualne a metody zarządzania nimi, w: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1092, Wrocław 2005, s. 619-626.
  8. Thomas N. (red.), Tworzenie zespołów i motywacja według Johna Adaira, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków

Further reading

  1. Morawski M., Niemczyk J., Perechuda K., Stańczyk-Hugiel S., Zarządzanie. Kanony i trendy, C.H. Beck, Warszawa 2010
  2. Morawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009
  3. Stankiewicz J., Decyzje jednostkowe i grupowe. Działania w sytuacji kryzysu, w: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1054, Wrocław 2004, s. 55-60.
  4. Stankiewicz J., Kryzys decyzji jednostkowych i grupowych – uwarunkowania, w: Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, Skalik J. (red.), Katedra Projektowania Systemów Zarządzania Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2003, s. 439-442.
  5. Stankiewicz J., Vision and visionary leadership - important stimulators of changes in organizations, Management  Vol. 5, no 1, 2001, s. 51-57.
  6. Stewart D., Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, PWE, Warszawa 1994
  7. Szczepanik R., Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Notes


Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 08-08-2016 19:28)