SylabUZ

Generate PDF for this page

CONCEPTIONS OF MANAGEMENT - course description

General information
Course name CONCEPTIONS OF MANAGEMENT
Course ID 04.0-WZ-BezP-KZ-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Ludwiczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem nauczania jest zaprezentowanie współczesnych koncepcji zarządzania w istotny sposób wpływających na kształt procesu zarządzania. Program zajęć umożliwia studentom rozumienie klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania oraz ich zastosowania w opisie i wyjaśnianiu zjawisk z zakresu zarządzania organizacją.

Prerequisites

-

Scope

W ramach prowadzonych wykładów: Wykorzystanie wybranych metod zarządzania i technik kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji. Współczesne koncepcje i metody zarządzania (reengineering, benchmarking, outsourcing, lean magement, organizacja oparta na wiedzy, kształtowanie jakości, time based management); Współczesne orientacje i koncepcje zarządzania – orientacja na: klienta, jakość, innowacje i know-how, wynik finansowy, wartość przedsiębiorstwa, wiedzę. Podejście zasobowe. Koncepcje organizacji uczącej się, inteligentnej, wirtualnej i sieciowej. Paradygmaty zarządzania procesami, zarządzania relacjami i zarządzania zmianą.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Wybrane metody zarządzania i techniki kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji i zarządzania. Współczesne koncepcje i metody zarządzania (benchmarking, outsourcing, lean magement, organizacja oparta na wiedzy, kształtowanie jakości); Współczesne orientacje i koncepcje zarządzania – orientacja na: klienta, jakość, innowacje i know-how, wynik finansowy, wartość przedsiębiorstwa, wiedzę. Podejście zasobowe. Koncepcje organizacji uczącej się, inteligentnej, wirtualnej i sieciowej. Paradygmaty zarządzania procesami, zarządzania relacjami i zarządzania zmianą. Analiza praktycznych problemów w ramach studium przypadku. Sporządzenie projektu wykorzystania jednej lub kilku koncepcji zarządzania w odniesieniu do istniejącej organizacji. Omawianie poszczególnych części projektu. Prezentacja końcowa całości projektu.

 

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, symulacja, praca w zespołach zadaniowych, prezentacja, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia wykładu jest test z ponad 50% poprawnymi odpowiedziami (K_W09).
Warunkiem zaliczenia na ocenę ćwiczeń jest pozytywne zaliczenie kolokwium w formie testu składającego się z dziesięciu pytań (w tym dwa pytania zamknięte, osiem pytań otwartych). Wynik kolokwium stanowić będzie ocenę wiedzy i umiejętności. Na ocenę końcową składa się ocena z kolokwium (60%), obecność na zajęciach (20%) oraz aktywność na zajęciach (20%)(K_W09, K_U02, K_K07).
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładu.

 

Recommended reading

1.    Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE Warszawa 2002.
2.    Czerska M., Szpitter A.A. (red.), Koncepcje zarządzania, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2010.
3.    Wojtysiak-Kotlarski M., Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.
4.    Ziemniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE Warszawa 2009.

 

Further reading

1.    Dura A. (red.), Współczesne koncepcje zarządzania w teorii i praktyce, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010.
2.    Lichtarski  J. (red.), Koncepcje i metody współczesnego zarządzania, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2011.
3.    Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2005.
4.    Pyka J. (red.), Koncepcje, metody i narzędzia współczesnego zarządzania, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Katowice 2011.
5.    Sankowska A., Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Wyd. Akademickie i Profesjonalna, Warszawa 2009.

 

Notes


Modified by dr Anna Ludwiczak (last modification: 31-08-2016 07:43)