SylabUZ
Course name | CONCEPTIONS OF MANAGEMENT |
Course ID | 04.0-WZ-BezP-KZ-S16 |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | National Security |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Głównym celem nauczania jest zaprezentowanie współczesnych koncepcji zarządzania w istotny sposób wpływających na kształt procesu zarządzania. Program zajęć umożliwia studentom rozumienie klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania oraz ich zastosowania w opisie i wyjaśnianiu zjawisk z zakresu zarządzania organizacją.
-
W ramach prowadzonych wykładów: Wykorzystanie wybranych metod zarządzania i technik kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji. Współczesne koncepcje i metody zarządzania (reengineering, benchmarking, outsourcing, lean magement, organizacja oparta na wiedzy, kształtowanie jakości, time based management); Współczesne orientacje i koncepcje zarządzania – orientacja na: klienta, jakość, innowacje i know-how, wynik finansowy, wartość przedsiębiorstwa, wiedzę. Podejście zasobowe. Koncepcje organizacji uczącej się, inteligentnej, wirtualnej i sieciowej. Paradygmaty zarządzania procesami, zarządzania relacjami i zarządzania zmianą.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Wybrane metody zarządzania i techniki kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji i zarządzania. Współczesne koncepcje i metody zarządzania (benchmarking, outsourcing, lean magement, organizacja oparta na wiedzy, kształtowanie jakości); Współczesne orientacje i koncepcje zarządzania – orientacja na: klienta, jakość, innowacje i know-how, wynik finansowy, wartość przedsiębiorstwa, wiedzę. Podejście zasobowe. Koncepcje organizacji uczącej się, inteligentnej, wirtualnej i sieciowej. Paradygmaty zarządzania procesami, zarządzania relacjami i zarządzania zmianą. Analiza praktycznych problemów w ramach studium przypadku. Sporządzenie projektu wykorzystania jednej lub kilku koncepcji zarządzania w odniesieniu do istniejącej organizacji. Omawianie poszczególnych części projektu. Prezentacja końcowa całości projektu.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, symulacja, praca w zespołach zadaniowych, prezentacja, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest test z ponad 50% poprawnymi odpowiedziami (K_W09).
Warunkiem zaliczenia na ocenę ćwiczeń jest pozytywne zaliczenie kolokwium w formie testu składającego się z dziesięciu pytań (w tym dwa pytania zamknięte, osiem pytań otwartych). Wynik kolokwium stanowić będzie ocenę wiedzy i umiejętności. Na ocenę końcową składa się ocena z kolokwium (60%), obecność na zajęciach (20%) oraz aktywność na zajęciach (20%)(K_W09, K_U02, K_K07).
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładu.
1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE Warszawa 2002.
2. Czerska M., Szpitter A.A. (red.), Koncepcje zarządzania, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2010.
3. Wojtysiak-Kotlarski M., Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.
4. Ziemniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE Warszawa 2009.
1. Dura A. (red.), Współczesne koncepcje zarządzania w teorii i praktyce, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010.
2. Lichtarski J. (red.), Koncepcje i metody współczesnego zarządzania, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2011.
3. Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2005.
4. Pyka J. (red.), Koncepcje, metody i narzędzia współczesnego zarządzania, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Katowice 2011.
5. Sankowska A., Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Wyd. Akademickie i Profesjonalna, Warszawa 2009.
Modified by dr Anna Ludwiczak (last modification: 31-08-2016 07:43)