SylabUZ

Generate PDF for this page

English IV - course description

General information
Course name English IV
Course ID 09.1-WP-PSChM-JA4-Ć-S14_pNadGenVVODZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchard
  • mgr inż. Radosław Gąsiorek
  • mgr Marzena Lachowicz
  • mgr Agata Poźniak
  • mgr Barbara Szura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 27 1,8 Exam

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1 oraz wiedza oraz umiejętności z zakresu języka obcego z poprzednich semestrów.

Scope

  • Zachowania społeczne.

  • Osobowość.

  • Stereotypy narodowe, różnice kulturowe.

  • Komunikacja interpersonalna: różne sposoby komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

  • Psychologia pracy i zarządzania.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: Ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

  • 50 – 60 % - dostateczny

  • 61 – 70 % - dostateczny plus

  • 71 – 80 % - dobry

  • 81 – 90 % - dobry plus

  • 91 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009

  • Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman, 2001

  • Davies P. A., Falla T., FCA Result, Oxford University Press, 2008

  • Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003

  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

  • Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009

  • Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003

  • Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997

  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

  • Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 02-10-2016 12:15)