SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychological diagnosis of an adult - case study - course description

General information
Course name Psychological diagnosis of an adult - case study
Course ID 14.4-WP-PSChM-DPDC(sp)-W-S14_pNadGenRXIUJ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 45 3 27 1,8 Credit with grade

Aim of the course

Praktyczne zastosowanie nabytej wiedzy w przeprowadzaniu diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu diagnozy psychologicznej, psychologii różnic indywidualnych, psychologii rozwojowej, społecznej i klinicznej.

Scope

Podstawy diagnozy psychologicznej. Rola testów w badaniu psychologicznym. Etyka postępowania psychologa w procesie diagnostycznym. Konstrukcja i charakterystyka przeprowadzania różnych form wywiadu. Pomiar w psychologii człowieka dorosłego. Metody diagnozowania osoby dorosłej na podstawie wybranych narzędzi badawczych, zasada prowadzenia badań, interpretacja wyników na podstawie otrzymanych wyników. Dobór technik badawczych do zgłaszanego problemu. Kontakt w badaniu diagnostycznym, umiejętność przekazania wyników badań.

Teaching methods

Wykłady, dyskusja, praca w grupach, prezentacje multimedialne. Zajęcia mają formę zajęć praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady: kolokwium zaliczeniowe z progami procentowymi lub punktowymi. Ćwiczenia: kolokwium, ocena prezentacji i/lub pracy pisemnej, aktywność na zajęciach. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę końcową składa się średnia z oceny z ćwiczeń i egzaminu. Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

  • Anastasi A., Urbina S., Testy psychologiczne, Warszawa 1999.

  • Brzeziński, J., Hornowska, E. (red.). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa 1998:

  • Hornowska E. Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wykłady z psychologii, Warszawa 2001.

  • Matkowski M., MMPI: badanie – opracowanie – interpretacja, Lublin 1992.

  • Paluchowski W. Diagnoza Psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

  • Sanocki W., Kwestionariusze osobowości w psychologii, Warszawa 1986.

  • Stemplewska – Żakowicz K., Krejtz K., Wywiad psychologiczny, tom 1,2,3 PTP, Warszawa 2005

  • Strelau, J., O inteligencji człowieka. Warszawa 1987.

Further reading

  • T. Szustrowa, 1991, Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacje, Warszawa 1991.

  • Brzeziński, J., Chyrowicz, B., Poznaniak, W., Toeplitz – Winiewska M., Etyka zawodu psychologa, Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 16-07-2016 22:57)