SylabUZ

Generate PDF for this page

Rudiments of sexology - course description

General information
Course name Rudiments of sexology
Course ID 14.4-WP-PSChM-PSEX-Ć-S14_pNadGen4PGGH
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Zbigniew Izdebski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Exam

Aim of the course

Uczestnicy dokonają weryfikacji osobistych postaw i fałszywych przekonań wobec seksualności. Zdobędą wiedzę na temat wyzwań, dylematów przed jakimi staje współczesna seksuologia. Po odbytych zajęciach będą potrafili dokonać rozróżnienia pojąć takich jak: tożsamość, orientacja seksualna, preferencja seksualna, zaburzenie seksualne itp. Zdobędą umiejętność stosowania wczesnej diagnozy i krótkiej interwencji wobec osoby z problemami seksualnymi, a także zdobędą podstawową wiedzą na temat metod leczenia zaburzeń seksualnych.

Prerequisites

Brak.

Scope

Seksuologia w ujęciu medycznym, psychologicznym i pedagogicznym. Deklaracja Praw Seksualnych. Podstawowe pojęcia w seksuologii: tożsamość płciowa, role płciowe, orientacja płciowa, preferencje seksualne, realizacja płciowa. Pomoc psychologiczna osobom transseksualnym i homoseksualnym. Seksualność w ontogenezie człowieka: rozwój psychoseksualny człowieka. Nadużycia seksualne wobec dzieci (pedofilia) i dorastających (efebofilia). Seksuologia kliniczna: rodzaje zaburzeń seksualnych wg. ICD-10, metody leczenia zaburzeń seksualnych. Seksuologia biologiczna: anatomia narządów płciowych, fizjologia kobiety, fizjologia mężczyzny, psychofizjologia seksualna.

Teaching methods

Dyskusja panelowa , praca w grupach, praca z podręcznikiem, prezentacje multimedialne, studium przypadku, wykład konwersatoryjny.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student powinien się wykazać aktywnością na zajęciach i opanowaniem zagadnień programowych.

Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną - testem wiedzy.

Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć oraz test wiedzy.

Ocena z przedmiotu jaką uzyskuje student - to średnia ocen uzyskanych z egzaminu i z ćwiczeń.

Recommended reading

  • Izdebski Z., Seksualność Polaków na początku XXI w., Kraków 2012

  • Jaczewski A., Rozwój erotyczny, Warszawa 1992

  • Lew - Starowicz Z., Skrzypulec V., Podstawy seksuologii, Warszawa, 2010,

Further reading

  • Bancroft J. - Seksualność człowieka, Wrocław, 2011,

  • Beisert M. - Pedolia. Geneza i mechanizmy zaburzenia, Gdańsk, 2012,

  • Buss D. M., Ewolucja pożądania, Gdańsk 2000

  • Imieliński K., Seksuologia społeczna, Warszawa 1977

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 23-09-2018 22:41)