SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening asertywności i prezentacji |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-TAiP-L-S14_pNadGenPWPJC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia zdrowia seksualnego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji oraz umiejętności autoprezentacji poprzez zastosowanie: treningu grupowego (w tym scenek) dyskusji pracy i ćwiczeń grupowych prezentacji case studies.
Wiedza z zakresu: psychologii społecznej psychologii osobowości emocji i motywacji.
Asertywność - podstawowe pojęcia, cechy zachowań asertywnych. Terytorium
psychologiczne. Asertywny monolog wewnętrzny i samoocena. Asertywny sposób komunikacji.
Obrona swoich praw. Odmawianie. Formułowanie pochwał i krytyki. Przyjmowanie pochwał i krytyki. Asertywne wyrażanie gniewu. Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań. Wyrażanie opinii i przekonań. Inicjatywa w kontaktach społecznych. Konsekwencje asertywności.
Autoprezentacja - podstawowe pojęcia, definicja. Cechy skutecznej autoprezentacji. Skuteczna autoprezentacja w różnych kontekstach. Trema, stres i radzenie sobie z nimi. Prezentacja kompetencji. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - wystąpienia publiczne. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - rozmowa kwalifikacyjna.
Burza mózgów , ćwiczenia laboratoryjne, dyskusja panelowa, praca w grupach, symulacja laboratoryjna, sesje rozwiązywania problemu, prezentacje multimedialne, studium przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta, w ramach pracy z książką, działań opartych na autoanalizie, konwersacji, jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej .
Kenrik D.T., Neuberg, S.L. i Cialdini, R.B., Psychologia Społeczna., Gdańsk, 2006,
McGrath H., Edwards H., Trudne osobowości, Poznań, 2010,
Król-Fijewska M., Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa, 2007,
Alberti R. i Emmons, M., Asertywność, Gdańsk, 2008,
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 15:12)