SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka angielskiego IV |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FAP-PNJA4-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 9 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka angielskiego 4 - Czytanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka angielskiego 4 - Pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka angielskiego 4 - Słuchanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka angielskiego 4 - Mówienie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka angielskiego 4 - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B2 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Ukończenie kursu PNJA III przynajmniej z oceną 3.0 lub wyższą.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego i osobistymi zainteresowaniami, które rozumiane są jako ogólnoużytkowy język angielski; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania postawy językowej studenta jako niezależnego użytkownika języka angielskiego (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 4 stanowi okres poszerzania wiadomości z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych ze szczególnym uwzględnieniem formalnego aspektu języka.
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowanych charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 4 sprawnościach: pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z wszystkich indywidualnych kursów bloku PNJA i ocena 3.0 lub wyższy z egzaminu końcowy.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach jest brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane 80% obecności na zajęciach). Ocena kursów stanowi domyślnie średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Do przystąpienia do egzaminu wymagane jest zaliczenie każdego komponentu wchodzącego w skład bloku zajęć PNJA. Ocena końcowa przedmiotu oparta jest na wynikach procentowych uzyskanych z egzaminu PNJA, którego 5 części jest równo ważone w całości, z tym że wynik jest podawany tylko wtedy, gdy wszystkie części są zakończone.
Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym.
Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania wynik egzaminu z PNJA:
% |
Ocena |
0% - 54,99% |
ndst (2.0) |
55% - 69,99% |
dost (3.0) |
70% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 80.99% |
db (4.0) |
81% - 90,99% |
db+ (4.5) |
91% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki-
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy ( z kluczem odpowiedzi) -
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.ted.com
Zmodyfikowane przez mgr Peter Preston (ostatnia modyfikacja: 26-08-2016 22:26)