SylabUZ

Generate PDF for this page

Stability vs changeability - intergenerational transmission - course description

General information
Course name Stability vs changeability - intergenerational transmission
Course ID 14.4-WP-PSChM-TM-W-S14_pNadGen50ID2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Dostarczenie wiedzy w zakresie stale zachodzących zmian w funkcjonowaniu jednostki w ciągu jej życia  w kontekście zmian rozwojowych rodziny. Umiejętność dokonywania analizy dotyczącej mechanizmów transmisji międzypokoleniowej w zakresie różnych czynników konstytuujących rodzinę

Prerequisites

Wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka w ciągu życia, wiedza z zakresu psychologii społecznej

Scope

Funkcjonowanie w procesie zmian. Stałość i  zmiana. Proces, skutek i nowość. System  rodziny w związku z wydarzeniami normatywnymi i nienormatywnymi, pożądanymi z punktu widzenia rozwoju rodziny i jej członków. Kierunki  zmian rozwojowych systemów rodziny. Relacje w rodzinie wielopokoleniowej-  warunki utrzymania dynamicznej równowagi całego systemu rodziny i jego podsystemów. Transmisja międzypokoleniowa w zakresie wybranych czynników

Teaching methods

Metoda przypadków, praca z książką, prace kontrolne, projekt grupowy, wykład konwencjonalny,

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady: egzamin pisemny z progami procentowymi lub punktowymi. Ćwiczenia: kolokwium, ocena prezentacji i/lub pracy pisemnej, aktywność na zajęciach. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena  z ćwiczeń. Na ocenę końcową składa się średnia z oceny z ćwiczeń i egzaminu. Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

·         Trempała J.(2011). Mechanizm zmiany rozwojowej W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: PWN.

·         Rostowska T.(red). (2009) Psychologia rodziny. Małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań. Warszawa . Wydawnictwo DIFIN

·         Rostowska, T.(1995). Transmisja międzypokoleniowa w rodzinie w zakresie wybranych wymiarów osobowości. Łódź. Wyd. Naukowe nUŁ.

·         Rostowska T. (2001). Konflikt międzypokoleniowy w rodzinie. Analiza psychologiczna. Łodz. Wydawnictwo Naukowe UŁ

Further reading

każdorazowo podana przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 27-07-2016 15:14)