SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychological workshops - course description

General information
Course name Psychological workshops
Course ID 14.4-WP-PSChM-WPsch-Ć-S14_pNadGenALHK2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 10
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem każdego warsztatu psychologicznego jest praca uczestniczek i uczestników nad własnymi doświadczeniami, pogłębienie wiedzy o sobie lub zdobycie nowej umiejętności, a następnie wspólna dyskusja nad dokonanymi odkryciami oraz uzyskanie informacji zwrotnej od grupy. W tym celu w ramach warsztatów oferowane są różne Ćwiczenia, wykonywane samodzielnie, w parach lub grupowo. Różnorodność doświadczeń osób w grupie pomaga osiągnąć większą świadomość perspektyw i możliwości podejść do danego problemu lub zagadnienia. Celem zajęć jest wprowadzenie uczestniczek i uczestników w doświadczenie różnych typów warsztatów psychologicznych: autoanalitycznych (intrapersonalnych), interpersonalnych oraz skupionych na konkretnych celach wykonaniowych. W ramach każdego warsztatu analizujemy cele i ich realizację oraz wyzwania danego typu doświadczenia dla uczestników.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu: Komunikacja interpersonalna, Podstawy pracy grupowej.

Scope

Część pierwsza: Warsztaty intra i interpersonalne:

  • Zajęcia integracyjne oraz wstęp do warsztatów intrapersonalnych, analiza Ja wewnętrznego (opowieść o Ja) i na zewnątrz (jak mnie widzą inni)
  • Budowanie wiedzy o własnych zjawiskach wewnętrznych (trening uważności, rozpoznawanie własnych stanów wewnętrznych, poszerzanie wrażliwości na różne modalności)
  • Subosobowości, ich odkrywanie i integracja. Metody: Voice Dialogue, Internal Family System
  • Analiza automatycznych myśli i przekonań
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej: kontrola i przyzwalanie na emocje
  • Między intra a interpersonalnością: własne stany ego. Warsztat analizy transakcyjnej.
  • Zaawansowany trening interpersonalny, część pierwsza: analiza masek społecznych
  • Zaawansowany trening interpersonalny, część druga: rozwijanie wrażliwości na własne i cudze potrzeby, umiejętność wyrażania oczekiwań

 

Część druga: Warsztaty psychologiczne skoncentrowane na konkretnych umiejętnościach:

  • Umiejętności poznawcze, cz. I Jak się uczyć.
  • Umiejętności poznawcze, cz. II Jak zapamiętywać skutecznie
  • Umiejętności statystyczne, cz. I. wykorzystanie analiz statystycznych do opracowania danych klinicznych
  • Umiejętności statystyczne, cz. II wykorzystanie analiz statystycznych do rozwiązywania problemów społecznych

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych, drama, rysunek, analiza stanów wewnętrznych,

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena z projektu warsztatu przygotowanego na potrzeby zajęć (80% oceny) oraz z aktywności podczas zajęć (20% oceny).

Recommended reading

·         Rogers J., (2012), Coaching, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

·         Rojewska J., (2000). Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Warszawa. Oficyna Wydawnicza UNUS, Warszawa

Further reading

·         Berne, E. (2012). W co grają ludzie. PWN

·         Czerniawska, E., Ledzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: ParkEdukacja.

·         Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie. Zysk i S-ka

·         Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina of Poznań (s. 65-180).

·         McKay Matthew, Davis Martha, Fanning Patrick (2007). Sztuka skutecznego Porozumiewania się. GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

·         Stemplewska-Żakowicz, K. (2002). Koncepcje narracyjnej tożsamości. W: J. Trzebiński, (red.), Narracja jako sposób rozumienia świata. Gdańsk: GWP

·         Rowan, J. (1990). Subpersonalities: the people inside us. London: Routledge.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 17-07-2019 12:53)