SylabUZ
Course name | Psychological workshops |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-WPsch-Ć-S14_pNadGenALHK2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem każdego warsztatu psychologicznego jest praca uczestniczek i uczestników nad własnymi doświadczeniami, pogłębienie wiedzy o sobie lub zdobycie nowej umiejętności, a następnie wspólna dyskusja nad dokonanymi odkryciami oraz uzyskanie informacji zwrotnej od grupy. W tym celu w ramach warsztatów oferowane są różne Ćwiczenia, wykonywane samodzielnie, w parach lub grupowo. Różnorodność doświadczeń osób w grupie pomaga osiągnąć większą świadomość perspektyw i możliwości podejść do danego problemu lub zagadnienia. Celem zajęć jest wprowadzenie uczestniczek i uczestników w doświadczenie różnych typów warsztatów psychologicznych: autoanalitycznych (intrapersonalnych), interpersonalnych oraz skupionych na konkretnych celach wykonaniowych. W ramach każdego warsztatu analizujemy cele i ich realizację oraz wyzwania danego typu doświadczenia dla uczestników.
Wiedza i umiejętności z zakresu: Komunikacja interpersonalna, Podstawy pracy grupowej.
Część pierwsza: Warsztaty intra i interpersonalne:
Część druga: Warsztaty psychologiczne skoncentrowane na konkretnych umiejętnościach:
Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych, drama, rysunek, analiza stanów wewnętrznych,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z projektu warsztatu przygotowanego na potrzeby zajęć (80% oceny) oraz z aktywności podczas zajęć (20% oceny).
· Rogers J., (2012), Coaching, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
· Rojewska J., (2000). Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Warszawa. Oficyna Wydawnicza UNUS, Warszawa
· Berne, E. (2012). W co grają ludzie. PWN
· Czerniawska, E., Ledzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: ParkEdukacja.
· Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie. Zysk i S-ka
· Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina of Poznań (s. 65-180).
· McKay Matthew, Davis Martha, Fanning Patrick (2007). Sztuka skutecznego Porozumiewania się. GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
· Stemplewska-Żakowicz, K. (2002). Koncepcje narracyjnej tożsamości. W: J. Trzebiński, (red.), Narracja jako sposób rozumienia świata. Gdańsk: GWP
· Rowan, J. (1990). Subpersonalities: the people inside us. London: Routledge.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 17-07-2019 12:53)