SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Efektywność energetyczna w logistyce |
Kod przedmiotu | 06.4-WZ-LogP-EEL-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka / Logistyka miejska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z tematyką efektywności energetycznej w logistyce. Nabycie umiejętności w zakresie zarządzania energią, oraz efektywnym i racjonalnym użytkowaniu energii.
Brak
Wykład: Podstawy prawne prowadzące do zwiększenia efektywności energetycznej. Potencjał OZE. Kierunki zrównoważonego rozwoju TSL. Sposoby finansowania przedsięwzięć (środki własne, fundusze pomocowe, środki komercyjne, finansowanie strony trzeciej). Białe certyfikaty. Optymalizacja mechaniczna i elektryczna magazynów.
Ćwiczenia: Systemy sterowania i regulacji oświetlenia, energooszczędność i ekonomia oświetlenia. Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja budynków. Termomodernizacja budynków. Kogeneracja. Kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, ściany solarne i inne rozwiązania służące poprawie efektywności energetycznej obiektów budowlanych.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia audytoryjne realizowane są w oparciu o przygotowanie i wygłoszenie referatu w grupach studenckich. Studenci biorą udział w dyskusji panelowej, wielokrotnej oraz okrągłego stołu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Studenci zobowiązani są do zdobycia zaliczenia z oceną z wykładu. Zaliczenie wykładu otrzymuje student, który uzyska przynajmniej 60 % poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte sformułowane w kolokwium zaliczającym.
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia na ocenę z ćwiczeń audytoryjnych. Zaliczenie otrzymuje student: który poprawnie przygotuje i zaprezentuje referat o zadanej tematyce korzystając z technik multimedialnych (w grupie) i/lub alternatywnie przygotuje projektu w grupach na zadany temat. Czas prezentacji od 20-30 min. Po prezentacji odbywa się dyskusja i oceniany jest stopień zaangażowanie w niej studentów.
Weryfikacja wiedzy z teorii prezentowanej na ćwiczeniach audytoryjnych odbywa się przy pomocy kolokwium. Kolokwium realizowane jest na zasadzie testu wyboru wielokrotnego lub pytań otwartych na zakończenie kursu. Pozytywną ocenę otrzymuje student, który odpowiedział poprawnie na co najmniej 60 % pytań.
1. Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W. (red.), Transport. Problemy transportu w rozszerzonej UE, Wyd. PWN, Warszawa 2010
2. Praca zbiorowa: Technika Świetlna ’09, Poradnik – Informator, tom I, Zakład Wydawniczy Letter Quality, Warszawa 2009
3. Abdrahman A., Fizyka budowli w świetle charakterystyki energetycznej budynków, Oficyna Wyd. Zielona Góra, Zielona Góra 2009
1. Dyrektywa 2006/32/WE w sprawie efektywności końcowego wykorzystania energii i usług energetycznych.
2. Ustawy, rozporządzenia, czasopisma.
3. http://topten.info.pl/index.php?page=plaskie
Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Adamczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-07-2016 12:02)