SylabUZ
Course name | Projektowanie i publikowanie stron WWW |
Course ID | 11.9-WH-FOIEP-PiP-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Language services on the Internet and e-editing |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 7 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Credit |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest nauczenie projektowania i obsługi stron WWW z uwzględnieniem najnowszych technologii, trendów w tej dziedzinie; pokazanie, jak projektować strony internetowe, jak wybrać odpowiednie narzędzia do tworzenia witryn oraz jak optymalizować źródło strony.
ukończenie kursu z technologii informacyjnej
Struktura i znaczniki języka XHTML; elementy struktury XHTML; umieszczanie animacji i innych elementów stron; formatowanie tekstu; tworzenie formularzy i pola edycji; pozycjonowanie elementów stron; arkusze stylów CSS; układ strony oparty na arkuszach stylów CSS; techniki CSS; konstruowanie dostępnych stron internetowych zgodnych z WCAG i wymaganiami W3C; wykorzystanie CMSów do realizacji własnych projektów stron; grafika stron internetowych, jej optymalizacja i tworzenie galerii internetowych; tworzenie tekstowych katalogów zbiorów; umieszczanie stron w Internecie.
podczas laboratorium studenci otrzymują zadania do wykonania w określonym czasie; zadania laboratoryjne obejmują projektowanie stron internetowych i obsługę właściwych narzędzi programistycznych oraz użytkowanie aplikacji programowych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
wykonanie w ramach zajęć laboratoryjnych zleconych ćwiczeń (indywidualnych i grupowych), przedstawienie końcowego projektu strony WWW; przyjęte kryteria oceny to 10% pre-produkcja (koncepcja, materiały referencyjne), 30% produkcja (opracowanie treści strony), 10% dokumentacja, 50% post-produkcja (integracja mediów, synchronizacja, testowanie)
wg bieżących potrzeb
Podczas zajęć studenci wykorzystują przykładowe materiały otrzymane od prowadzącego. Korzystają także ze źródeł internetowych.
Modified by dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ (last modification: 13-09-2016 23:16)