SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketingowe uwarunkowania sukcesu organizacji |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-MUSO-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie / Zarządzanie w organizacjach publicznych i społecznych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką działań marketingowych organizacji publicznych i społecznych oraz wykształcenie umiejętności krytycznego podejścia do wykorzystania instrumentów marketingowych w tym sektorze. Kształtowanie umiejętność zaprojektowania i organizacji badań marketingowych w organizacji oraz zaprojektowania działań marketingowych dla dowolnie wybranej organizacji publicznej lub społecznej.
Brak
Wykład: Istota i znaczenie orientacji marketingowej organizacji publicznych i społecznych. Etapy procesu badania marketingowego. Główne problemy działalności marketingowej organizacji społecznej i publicznej. Marketing - mix w działalności organizacji publicznych i społecznych. Komunikacja marketingowa – jej rodzaje i zastosowanie w działaniach organizacji publicznych i społecznych; nowe narzędzia i techniki komunikacji marketingowej warunkujące sukces organizacji. Rola wizerunku i instrumenty jego kreowania w organizacjach publicznych i społecznych. Strategie marketingowe i ich budowanie w organizacjach publicznych i społecznych. Marketing partnerski
Ćwiczenia:zaprojektowanie i przeprowadzenia badania marketingowego oraz przygotowanie rekomendacji w zakresie pożądanych działań marketingowychdla wybranej organizacji publicznej lub społecznej. Określanie warunków skutecznego planowania i wdrożenia działań marketingowych dla organizacji publicznych i społecznych Projektowanie strategii komunikacji dla organizacji warunkujących ich sukces i rozwój.
Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy,
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Zaliczenie będzie w formie testu zawierającego pytania otwarte lub/i zamknięte. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51%. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji letniej
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego przeprowadzonych badań marketingowych dla dowolnie wybranej organizacji, jak również z zaprojektowania dla niej skutecznych rozwiązań w zakresie marketingu (60% oceny) oraz zadań do samodzielnego rozwiązania (40% oceny).
Termin zaliczenia ćwiczeń: zgodnie z harmonogramem studiów w semestrze letnim
Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego zaprojektowania i przeprowadzenia badania marketingowego oraz zawierający rekomendacje w zakresie pożądanych działań marketingowych dla wybranej organizacji publicznej lub społecznej upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim.
Warunkiem otrzymania zaliczenia z ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu.
Końcowa ocena wynika ze średniej arytmetycznej ocen z zaliczenia wykładu i ćwiczeń.
1. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
2. Kotler Ph.,Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwo WAiP, Warszawa 2008.
3. Krzyżewski R., Marketing publiczny. Zarys zagadnień, Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Warszawa 2008.
4. Daszkowska M. (red.), Marketing ujęcie systemowe, Wyd. Politechnika Gdańska ,Gdańsk 2005.
1. Huczek M.,Marketing organizacji non-profit, Wydawnictwo Humanitas, Sosnowiec 2003.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-08-2016 16:28)