SylabUZ

Generate PDF for this page

Scenariusz gry - projekt grupowy - course description

General information
Course name Scenariusz gry - projekt grupowy
Course ID 09.2-WH-LPKSGP-Sg-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest stworzenie przez studentów (praca w grupach 2-3 osobowych) scenariusza gry (np. planszowej, RPG itd.).

Prerequisites

Zaliczenie wszystkich dotychczasowych kursów kierunkowych z zakresu teorii i praktyki gier oraz kursu z technik pisania scenariuszy/tekst literacki jako podstawa scenariuszopisnia.

Scope

Etap początkowy - ustalenie uwarunkowań technicznych gry; etap drugi - analiza proponowanych kompozycji, designu, postaci itd.; etap trzeci - udoskonalenie i redakcja przygotowanego materiału końcowego (projektu scenariusza gry).

 

Teaching methods

wykład problemowy, metoda działalności praktycznej (grupowej); heureza (pokonywanie barier i różnego rodzaju ograniczeń w toku debat i wspólnego namysłu).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

warunkiem zaliczenia konwersatorium jest przedstawienie projektu scenariusza gry.

Recommended reading

  1. Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie struktury wizualnej w filmie, TV i mediach cyfrowych, tłum. M. Kuczbajska, Warszawa 2009.
  2. Dovey J., Kennedy H. W., Kultura gier komputerowych, Kraków 2011.
  3. Filiciak M., (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
  4. Filiciak M., Wirtualny plac zabaw, Warszawa 2007.
  5. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
  6. Mańkowski P., Cyfrowe marzenia. Historie gier komputerowych i wideo, Warszawa 2010.
  7. Storey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. Janusz Barański, Kraków 2003.
  8. Urbańska-Galanciak D., Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa 2009.

Further reading

wg bieżących potrzeb.

Notes

brak


Modified by dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ (last modification: 23-08-2016 01:09)