SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to Higher Education - course description

General information
Course name Introduction to Higher Education
Course ID 15.0-WH-DiksP-WSW-Ć-S14_pNadGenZK33J
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych.

Prerequisites

brak

Scope

Specyfika studiów licencjackich na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier w ramach zintegrowanych studiów polonistycznych (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalizacji/specjalności i form zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego i Wydziału Humanistycznego; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i MOSTECH); koła naukowe i organizacja życia studenckiego (m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; wspólny udział studentów przynajmniej w jednym wydarzeniu kulturalnym (np. spektaklu teatralnym, koncercie symfonicznym itd.). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania, rzetelności w praktyce badawczej oraz podstawowych zasad pisania prac uniwersyteckich (przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa itd.).

Teaching methods

wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

obecność i aktywny udział w zajęciach, zaliczenie kolokwium z zasad sporządzania opisów bibliograficznych różnych typów dokumentów, udział w wyjściu grupowym na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd.

Recommended reading

  1. Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.
  2. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.
  3. Regulamin ECTS w Uniwersytecie Zielonogórskim.
  4. Regulamin studiów (wprowadzony uchwałą nr 522 Senatu UZ z dn. 25.04.2012 r.).
  5. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków i trybu przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta z dnia 14 września 2011 r.
  6. Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/43d99d24cf04fbcae3f1352bd5e7a6b8.pdf [data dostępu: 19.08.2016].
  7. Statut Uniwersytetu Zielonogórskiego.
  8. Ustawa z dnia 18 marca 2008 r. „O zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej”.
  9. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. „Prawo o szkolnictwie wyższym” (Dz.U. 2012, poz. 572 – tekst jednolity z dn. 23.05.2012 r.).
  10. Wybrane materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).

Further reading

  1. Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.

Notes

brak


Modified by dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ (last modification: 18-04-2017 23:06)