SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna ciągła - Gimnazjum (wychowawcza - 30h; edukacyjna - 45h) |
Kod przedmiotu | 05.9-WF-PPC |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 75 | 5 | 75 | 5 | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest zaznajomienie studenta z organizacją i warunkami pracy w Gimnazjum, zweryfikowaniem wiedzy teoretycznej w działaniach praktycznych, rozpoznanie swoich predyspozycji do roli nauczyciela wychowania fizycznego młodzieży.
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego młodzieży w wieku gimnazjalnym. Zaliczenie ciągłej praktyki pedagogicznej w szkole podstawowej.
Poznanie organizacji pracy szkoły i planu dydaktyczno-wychowawczy placówki, funkcjonowanie w szkole biblioteki, świetlicy, samorządu uczniowskiego, opieki medycznej, Rady Pedagogicznej itp. poznanie warsztatu pracy nauczyciela wf, ze szczególnym uwzględnieniem: rocznego planu pracy (rozkładu materiału), testów oceniających sprawność fizyczną i wydolność organizmu, rodzaju posiadanego sprzętu sportowego i urządzeń sportowych. Hospituje zajęcia prowadzone przez nauczyciela wf. Asystuje zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne oraz prowadzi samodzielnie 40 godzin lekcyjnych wf.
Zastosowanie wszelkich metod i form pracy omawianych na metodyce wychowania fizycznego. Stosowanie ich w praktyce: metoda poglądowa, w słownym ujęciu ruchu, metoda analityczna, syntetyczna, analityczno-syntetyczna, metoda działań praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, umowy z nauczycielem, rachunku za pracę dla nauczyciela, karty praktyki studenta, notatki z prowadzonych w szkole hospitacji, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia) w wyznaczonym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocena końcowa - jest ocena wystawiona z praktyki.
Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Uniwersytet Zielonogórski. Zielona Góra.
2. Tatarczuk J., 2011, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. WSP, Zielona Góra.
3. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu. AWF Poznań
4. Stawczyk Zb., 1993, Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Skrypty 64. AWF Poznań.
5. Wieczorek A., 2004, Normy prób sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań.
6. Talaga J., 2004, Sprawność fizyczna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań.
7. Bronikowski M., (red.), 2002, Metodyka wychowania fizycznego w zreformowanej szkole, EM i P, Poznań.
8. Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe, WS i P, Warszawa.
9. Pańczyk W., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Uniwersytet Rzeszowski.
11. VI Sejmik Szkolnej Kultury Fizycznej, 2004, MEN i S, Warszawa.
12. Wychowanie fizyczne i sport w szkole (2010), Kancelaria Senatu, Warszawa.
13. Czasopisma: Lider, Kultura fizyczna
1. Czasopismo "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 31-08-2016 14:12)